خبرگزاری کار ایران

در سالگرد اعتراضات گزی؛

ده‌ها معترض در استانبول و آنکارا بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۵۹

پلیس ضد شورش برای متفرق کردن صد‌ها نفر از معترضان در اطراف میدان تقسیم از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

پلیس و ماموران امنیتی ترکیه ده‌ها نفر از کسانی را که قصد داشتند در سالگرد اعتراضات پارک گزی در میدان تقسیم استانبول جمع شوند، بازداشت کردند و شمار دیگری نیز در آنکارا بازداشت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، پلیس ضد شورش برای متفرق کردن صد‌ها نفر از معترضان در اطراف میدان تقسیم از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

معترضان شعار می‌دادند: «همه جا تقسیم است، همه جا مقاومت است.»

پیش از این «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، به جوانان هشدار داده بود که به دعوت‌ها برای شرکت در این تجمعات توجه نکنند.

وی گفت که پلیس به «هر اقدام لازم» برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات دست خواهد زد. رجب طیب اردوغان در تجمع هوادارانش گفت: «طرف صحبتم همه مردم کشورم هستند. فریب نخورید. این‌ها طرفدار محیط زیست نیستند. صداقتی در کار نیست.»

ماموران امنیتی و پلیس حضور پررنگی در استانبول دارند و به ویژه خیابان‌های اطراف میدان تقسیم را بسته‌اند. منابع خبری مختلف گفته‌اند که در استانبول حدود ۲۵ هزار نیروی پلیس به خدمت گرفته شده‌اند.

برخی از ماموران امنیتی با لباس شخصی در محل حاضر شدند.

سال گذشته سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض به تخریب پارک گزی در مرکز استانبول به تظاهراتی دامنه‌دار در سراسر ترکیه انجامید. در جریان این اعتراضات چند نفر کشته شدند.

منتقدان دولت اردوغان قصد داشتند در شهرهای مختلف تجمعاتی بزرگ برگزار کنند اما پلیس به معترضان اجازه تجمع نداد. برخی منابع شمار بازداشتی‌های امروز را تا ٣٠ نفر گزارش کرده‌اند.

از جمله خبرنگار «سی‌ان‌ان» در حالی که به صورت مستقیم از استانبول گزارش می‌کرد، بازداشت شد. وی پس از مدت کوتاهی آزاد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز