خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر جدید هند کابینه خود را معرفی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۰۴

«آرون جایتلی» یک حقوقدان عالی‌رتبه، مشترکا وزارت دفاع و بازرگانی هند را عهده‌دار شده و «سوشما سواراج» نیز به عنوان وزیر خارجه این کشور معرفی شد.

«نارندرا مودی» صبح امروز - سه‌شنبه - یک روز پس از آن‌که رسما به عنوان نخست‌وزیر جدید هند سوگند یاد کرد، نخستین اعضای کابینه خود را در دولت جدید این کشور معرفی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد٬ «آرون جایتلی» یک حقوقدان عالی‌رتبه، مشترکا وزارت دفاع و بازرگانی هند را عهده‌دار شده و «سوشما سواراج» نیز به عنوان وزیر خارجه این کشور معرفی شد.

سواراج که ریاست دیپلماسی هند را در دست خواهد گرفت، از سیاستمداران کهنه‌کار این کشور است که هفت بار به پارلمان راه یافته و رهبری اپوزیسیون را در آن پس از انتخابات سال ۲۰۰۹ میلادی بر عهده داشته است.

وی جوان‌ترین وزیر تاریخ هند بود و در سن ۲۵ سالگی به کابینه راه یافته بود.

«راج‌نات سینگ» دبیر حزب ملی‌گرای «بهاراتیا جاناتا»، به وزارت کشور می‌رود و «مانکا گاندی» از اعضای خاندان «نهرو - گاندی» به عنوان وزیر امور زنان و کودکان معرفی شده است.

حزب کنگره که خاندان نهرو - گاندی رهبری آن را برعهده دارند، در انتخابات پارلمانی هند شکست سختی خورد و قدرت را پس از سال‌ها در این کشور از دست داد.

«اسمرتی ایرانی» جوان‌ترین وزیر کابینه معرفی شده، ۳۸ سال سن دارد و تنها وزیر مسلمان نیز «نجمه هپتولا» ۷۴ ساله است.

شمار وزرای کابینه جدید به ۲۳ نفر - پنج نفر کم‌تر از کابینه پیشین دولت «مانموهان سینگ» - کاهش یافته است.

پس از ۳۰ سال در تاریخ انتخابات هند، حزب مردم به رهبری مودی با به دست آوردن بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان، توانسته است دولت غیر ائتلافی تشکیل دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز