خبرگزاری کار ایران

اولکساندر تورچینوف:

اجازه نمی‌دهیم اوکراین به بخشی از امپراطوری پساشوروی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۴۵

به هیچکس اجازه نخواهیم داد تا ما را از آزادی و استقلال محروم و اوکراین را بخشی از امپراطوری دوران پساشوروی کند.

رئیس‌جمهوری موقت اوکراین در آستانه انتخابات بر عزم کی‌یف برای برگزاری انتخابات، حفظ استقلال و تحکیم حاکمیت دولت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «اولکساندر تورچینوف» گفت: «امروز کشوری اروپایی می‌سازیم که اساس و پایه‌های آن توسط میلیون‌ها اوکراینی بنیان گذاشته شده است؛ آنهایی که ثابت کردند می‌توانند از انتخاب و کشور خود دفاع کنند. به هیچکس اجازه نخواهیم داد تا ما را از آزادی و استقلال محروم و اوکراین را بخشی از امپراطوری دوران پساشوروی کند.»

بر اساس این گزارش، بدون تردید برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین در شرق این کشور عاری از مشکل و تنش نخواهد بود.

فرستاده و ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا در انتخابات اوکراین در همین‌باره گفت: «البته که در قسمت‌هایی از شرق اوکراین مشکلاتی خواهد بود و این را همه می‌دانیم. احتمالا در کمتر از ۲۰ درصد شعبات رای‌گیری مشکلاتی خواهد بود. از همکارانمان در دوما و نیز مجلس نمایندگان پارلمان روسیه خواستیم تا ناظر انتخابات اوکراین باشند اما نیامدند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرده است که به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین احترام خواهد گذاشت.

سخنان پوتین در حالی بیان می‌شود که مسکو پس از رفراندوم یازدهم ماه می‌جدایی‌طلبان و اعلام خودمختاری آن‌ها در دو منطقه «دونتسک» و «لوهاسنک»، خواستار عملی شدن «اراده مردم» این مناطق شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز