خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه به زودی آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۹۵

یکی از طرف‌های بین‌المللی نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه پیشنهاد کرده است که بدون آن‌که عملیات انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به خارج از این کشور پایان یابد، عملیات امحای این سلاح‌ها آغاز شود.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «میخائیل اولیانوف» مدیر بخش امور امنیتی و خلع سلاح در وزارت خارجه روسیه گفت که یکی از طرف‌های بین‌المللی نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه پیشنهاد کرده است که بدون آن‌که عملیات انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به خارج از این کشور پایان یابد، عملیات امحای این سلاح‌ها آغاز شود.

وی افزود که فقط یکی از مراکز سلاح‌های شیمیایی سوریه هنوز تخلیه نشده است و این مرکز که در نزدیکی دمشق واقع شده، در محاصره گروه‌های مسلح است.

مدیر بخش امور امنیتی و خلع سلاح وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که رسیدن به این مرکز شیمیایی به دلیل ناامنی غیرممکن است.

اولیانوف افزود که هفته گذشته رایزنی‌هایی درباره عملیات خلع سلاح شیمیایی سوریه با مشارکت روسیه و آمریکا در مقر ستزمان ملل برگزار شد.

بنا بر این گزارش، بر اساس طرح نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه که توسط سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی سوریه تدوین شد، عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد. قرار است عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه در کشتی آمریکایی «کیپ رای» در دریای مدیترانه انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز