خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۱۰ بالگرد آپاچی به مصر تحویل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۹۷۵

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که تحویل این بالگرد‌ها به دولت مصر در رویارویی با تندرو‌ها در شبه جزیره سینا که امنیت آمریکا، مصر و اسرائیل را تهدید می‌کنند، کمک خواهد کرد.

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که این کشور تصمیم دارد ۱۰ فروند بالگرد آپاچی به مصر تحویل دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که «چاک هیگل» وزیر دفاع این کشور در تماسی تلفنی با «صدقی صبحی» همتای مصری خود به وی اطلاع داد که آمریکا تصمیم دارد به طور نسبی تعلیق تحویل بالگردهای آپاچی به مصر را لغو کند.

کربی افزود که وزیر دفاع آمریکا در این تماس تلفنی تصریح کرد که تحویل این بالگرد‌ها به دولت مصر در رویارویی با تندرو‌ها در شبه جزیره سینا که امنیت آمریکا، مصر و اسرائیل را تهدید می‌کنند، کمک خواهد کرد.

تصمیم آمریکا برای تحویل این بالگرد‌ها پس از آن اتخاذ می‌شود که وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است که مصر به تعهدات و معیار‌ها از جمله پایبندی به معاهده صلح با اسرائیل که اجازه می‌دهد واشنگتن تعلیق را از برخی کمک‌ها به مصر بردارد، پایبند بوده است.

بنا بر این گزارش، کمک‌های نظامی مصر در پی برکنای «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری سابق مصر توسط ارتش و سرکوب بی‌سابقه مخالفان توسط دولت مورد حمایت نظامیان به حالت تعلیق درآمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز