خبرگزاری کار ایران

بشار الجعفری:

ترکیه در حمله شیمیایی به الغوطه دست داشت

کد خبر : ۱۵۸۲۵۷

دولت ترکیه تلاش کرده است با این حمله شیمیایی کشورهای مختلف را علیه سوریه بسیج کرده و رئیس‌جمهوری آمریکا را وادار به حمله نظامی به سوریه کند.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که ترکیه در حمله شیمیایی به منطقه «الغوطه» در شرق دمشق دست داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الجعفری گفت که دمشق ده‌ها نامه درباره اطلاعاتی که از دفتر وزیر خارجه ترکیه درباره تجاوز به سوریه به بیرون درز کرده و نیز درباره تجاوز اخیر ترکیه به منطقه مرزی «کسب» در شمال لاذقیه، به اعضای شورای امنیت، سازمان ملل و شورای حقوق بشر ارسال کرده است.

وی با اشاره به مقاله «سیمور هرش» روزنامه‌نگار آمریکایی درباره دست داشتن ترکیه در حمله شیمیایی به شرق دمشق نیز تاکید کرد که بر اساس این مقاله دولت ترکیه در حملات تروریستی به ویژه حمله شیمیایی به منطقه الغوطه دست داشته است.

الجعفری تصریح کرد که در این مقاله آمده است که دولت ترکیه تلاش کرده است با این حمله شیمیایی کشورهای مختلف را علیه سوریه بسیج کرده و رئیس‌جمهوری آمریکا را وادار به حمله نظامی به سوریه کند.

نماینده دائمی سوریه در ادامه گفت که بر اساس مقاله هرش، رئیس‌جمهوری آمریکا به رزمایش‌های ترکیه علیه سوریه کاملا آگاه بود.

وی همچنین گفت که عملکرد دولت ترکیه مغایر با ساده‌ترین قواعد بین‌المللی و میثاق سازمان ملل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز