خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

به حکم دادگاه برای لغو فیلتر توییتر احترام نمی‌گذارم

کد خبر : ۱۵۶۷۸۶

تصمیم دادگاه قانون اساسی را صحیح و میهن‌پرستانه نمی‌دانم. آنها از یک شرکت آمریکایی حمایت می‌کنند اما ارزش‌های ملی و اخلاقی ما نادیده گرفته می‌شود.

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، از حکم دادگاه برای رفع فیلتر توییتر در این کشور انتقاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ مطابق حکم دادگاه، فیلتر توییتر که از دو هفته پیش اعمال شده نقض آزادی بیان است و مقام‌های مخابرات ترکیه باید آن را بردارند.

اردوغان گفته است که دولتش حکم دادگاه را اجرا می‌کند اما خود وی به این حکم احترام نمی‌گذارد.

اردوغان تاکید کرد: «این تصمیم دادگاه قانون اساسی را صحیح و میهن‌پرستانه نمی‌دانم. آنها از یک شرکت آمریکایی حمایت می‌کنند اما ارزش‌های ملی و اخلاقی ما نادیده گرفته می‌شود.»

امروز دادگاهی دیگر نیز حکم داد که باید فیلتر یوتیوب نیز رفع شود. با این وجود٬ بنا به این حکم ۱۵ ویدیوی منتشرشده در یوتیوب باید همچنان فیلتر شوند.

پیش از این ویدیویی در یوتیوب منتشر شده بود که در آن مقام‌های ترکیه را در حال بحثدر مورد سوریه و احتمال حمله ترکیه به این کشور، نشان می‌داد.

مقام‌های بلندپایه ترکیه از جمله رئیس سازمان اطلاعات، وزیر خارجه و معاون نیروهای مسلح در این فیلم ویدیویی دیده می‌شوند.

رجب طیب اردوغان منتقدان خود در شبکه‌های اجتماعی را به «دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی» متهم می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز