خبرگزاری کار ایران

بشار الجعفری:

کمک اسرائیل و ترکیه به تروریست‌ها نقض خطرناک تمامیت ارضی سوریه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۶۵۸

ارتش ترکیه برای نخستین بار و به طور علنی در عملیات مسلحانه علیه سوریه مشارکت می‌کند و این اقدام دامن زدن به تنش و نقض خطرناک تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل است.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل کمک رژیم صهیونیستی و ترکیه به گروه‌های تروریستی در سوریه را نقض خطرناک تمامیت ارضی سوریه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الجعفری در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل گفت که ترکیه در مناطق شمالی سوریه اقدام به حمایت و پوشش عملیات های تروریستی گروه‌های مسلح می‌کند که از خاک ترکیه وارد سوریه شده به منطقه «کسب» در شمال «لاذقیه» حمله کرده اند.

وی افزود که ارتش ترکیه همچنان از عملیات‌های تروریستی گروه‌های مسلح در منطقه کسب حمایت نظامی و لجستیکی می‌کند.

الجعفری تاکید کرد که ارتش ترکیه برای نخستین بار و به طور علنی در عملیات مسلحانه علیه سوریه مشارکت می‌کند و این اقدام دامن زدن به تنش و نقض خطرناک تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل است.

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل تصریح کرد که مشارکت آشکار ارتش ترکیه در عملیات مسلحانه علیه سوریه نشان دهنده توطئه و ائتلاف واقعی میان اسرائیل، ترکیه، قطر و عربستان علیه سوریه است.

الجعفری در ادامه گفت که دمشق طی روزهای گذشته هفت نامه رسمی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس و اعضای شورای امنیت فرستاد و آن‌ها را در جریان نقض بسیار خطرناک تمامیت ارضی سوریه توسط ترکیه در شمال سوریه و اسرائیل در منطقه بلندی‌های «جولان» قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد در این نامه‌ها آمده است که دمشق تصریح کرده است که اسرائیل اجازه می‌دهد در منطقه حایل میان نیروهای سوری و اسرائیلی در جولان آزادنه فعالیت کرده و اقدامات تروریستی علیه شهروندان سوری و ارتش این کشور انجام دهند و همچنین مراکز نظامی سوریه در جولان با هواپیما و توپ و تانگ مورد حمله قرار می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز