خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

تحریم‌های غرب علیه مسکو غیرموجه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۷۶۹

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با «جان کری» همتای آمریکایی خود، تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی در واکنش به جدایی کریمه از اوکراین را غیرموجه و «غیرقابل قبول» دانسته است.

در حالی که واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه ادامه دارد، وزیر خارجه این کشور تحریم‌های غرب علیه مسکو را محکوم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با «جان کری» همتای آمریکایی خود، تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی در واکنش به جدایی کریمه از اوکراین را غیرموجه و «غیرقابل قبول» دانسته است.

براساس این گزارش، لاوروف ضمن دفاع از جدایی کریمه از خاک اوکراین و پیوستن آن به خاک روسیه گفته است: «ساکنان کریمه منطبق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد، از حق انتخاب آزادانه خود استفاده کرده‌اند و روسیه این انتخاب را محترم می‌شمارد و می‌پذیرد.»

همه‌پرسی جدایی کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه یکشنبه گذشته در این بخش از خاک اوکراین برگزار شد و در حالی که اقلیت اوکراینی و تاتار ساکن کریمه عمدتا این همه‌پرسی را تحریم کرده بودند، اکثر قریب به اتفاق رای‌دهندگان که از اکثریت روس‌تباران کریمه بودند، به پیوستن کریمه به روسیه رای دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز