خبرگزاری کار ایران

اوباما و پوتین تلفنی درباره تحولات اوکراین گفت‌وگو کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۸۸

اوباما در تماس تلفنی با پوتین از وی خواست نیروهای نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه را به پایگاه‌هایشان فرا بخواند و بر لزوم پرهیز روسیه از دخالت در امور داخلی اوکراین تاکید کرد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، خواستار کاهش تنش سیاسی در اوکراین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما در تماس تلفنی با پوتین از وی خواست نیروهای نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه را به پایگاه‌هایشان فرا بخواند و بر لزوم پرهیز روسیه از دخالت در امور داخلی اوکراین تاکید کرد.

ولادمیر پوتین نیز در این تماس تلفنی که ۹۰ دقیقه به طول کشید، به باراک اوباما گفته است که روسیه حق دارد از منافع خود و شهروندان روس‌زبان دفاع کند.

بر اساس بیانیه‌ای که همزمان توسط کاخ کرملین منتشر شد، پوتین گفته است که شهروندان روسیه در اوکراین در معرض تهدیدات واقعی هستند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تحرکات نظامی روسیه در اوکراین، آن را خطری برای ثبات و صلح در این کشور و منطقه دانست.

هم‌زمان، آمریکا اعلام کرد این کشور در اجلاس مقدماتی گروه ۸ شرکت نخواهد کرد. نشست سران این گروه قرار است در ماه ژوئن در روسیه برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز