خبرگزاری کار ایران

شرکت‌های هوایی آمریکا خواستار مجوز فروش قطعات به ایران شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۰۷

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی اختصاصی خبر داد که حداقل دو شرکت‌ بزرگ هواپیماساز، موتور و قطعه‌ساز بوئینگ و جنرال الکتریک آمریکا در پی آن هستند که از فرصت شش ماهه کاهش تحریم‌ها علیه ایران استفاده کرده و برای فروش قطعات هواپیما به ایران مجوز دریافت کنند.

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که شرکت‌های آمریکایی در پی دریافت مجوزهای لازم برای فروش قطعات هواپیما و موتور جت به ایران هستند؛ اقدامی که در ۳۰ سال گذشته به علت تحریم‌ها علیه ایران ممکن نبود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی خبر داد که حداقل دو شرکت‌ بزرگ هواپیماساز، موتور و قطعه‌ساز بوئینگ و جنرال الکتریک آمریکا در پی آن هستند که از فرصت شش ماهه کاهش تحریم‌ها علیه ایران استفاده کرده و برای فروش قطعات هواپیما به ایران مجوز دریافت کنند.

در صورت صدور مجوز برای این دو شرکت، این نخستین فروش قطعات هواپیما به ایران در ۳۵ سال گذشته خواهد بود.

ناوگان هواپیمایی ایران از آن هنگام، همواره به علت تحریم‌های گوناگون آمریکا و متحدانش با مشکل خرید و تهیه قطعات هواپیما روبه‌رو بوده است.

سخنگوی شرکت جنرال الکتریک آمریکا که بزرگ‌ترین سازنده موتورهای جت در جهان است، گفته این شرکت از سال ۲۰۰۴ میلادی به دنبال کسب مجوز فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران بوده است و اکنون با توجه به توافق ژنو و مهلت شش ماهه مذاکرات هسته‌ای، این شرکت دوباره درخواست خود را طرح کرده است.

در همین حال، رویترز اشاره کرده است که شرکت‌های مشابه اروپایی هنوز در این رابطه اقدامی نکرده‌اند که علت آن می‌تواند روشن نبودن موضع اتحادیه اروپا در این باره باشد و همچنین تذکر کاخ سفید که به شرکت‌های اروپایی توصیه کرده بود در از سر گیری روابط تجاری با ایران عجله نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز