خبرگزاری کار ایران

چین خواستار بررسی مساله تروریسم در سوریه در شورای امنیت شد

کد خبر : ۱۴۵۳۸۴

چین بر این باور است که مبارزه با تروریسم مهم‌ترین بخش فرایند رسیدن به صلح باثبات و آرامش در سوریه است.

نماینده دائم چین در شورای امنیت خواستار بررسی و حل مساله تروریسم در سوریه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «لو تزیی» تاکید کرد که همه مسائلی که به سوریه مربوط می‌شود باید در شورای امنیت مورد بحثو بررسی قرار گیرد و چین بر این باور است که مبارزه با تروریسم مهم‌ترین بخش فرایند رسیدن به صلح باثبات و آرامش در سوریه است.

لو با اشاره به پیش نویس احتمالی روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه که مسکو قصد دارد آن را به شورای امنیت ارائه کند، تاکید کرد که بعید می‌داند کشوری حتی برای یک بهانه کوچک با این پیش نویس مخالفت کند.

در همین حال، «گینادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته - چهارشنبه - اعلام کرد که مسکو قصد دارد به زودی پیش نویسی را درباره مبارزه با تروریسم در سوریه به شورای امنیت ارائه کند.

گاتیلوف افزود که در این پیش‌نویس از همه طرف‌ها خواسته شده است که برای مبارزه با تروریسم تدابیر لازم را اتخاذ کرده و اقدامات خود را هماهنگ کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین بر ضرورت رویارویی با فاجعه انسانی در سوریه تاکید کرد و مخالفت مسکو را با پیش نویسی که کشورهای غربی و عربی درباره کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده‌اند، اعلام کرد.

وی تصریح کرد که پیش نویس غربی‌ها و عربی درباره مسائل انسانی در سوریه زمینه را برای دخالت نظامی در این کشور مهیا می‌کند.

گاتیلوف گفت که تعداد زیادی از گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و شاخه‌های آن در سوریه فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که گروه‌های تروریستی در سوریه تمامیت ارضی این کشور و همه منطقه را تهدید می‌کنند به همین دلیل خطر تروریسم کم اهمیت‌تر از اوضاع انسانی در سوریه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز