خبرگزاری کار ایران

شهادت ملادیچ در دادگاه لاهه به تعویق افتاد

کد خبر : ۱۴۰۵۳۳

رهبر پیشین صرب‌های بوسنی از معاون سابق خود خواسته بود تا در دفاع از وی شهادت دهد، با این همه امروز - سه‌شنبه - فرمانده سابق ارتش صرب ضمن به رسمیت نشناختن دادگاه از شهادت خودداری کرد.

«رادوان کاراجیچ» رهبر پیشین صرب‌های بوسنی و «راتکو ملادیچ» فرمانده ارتش صرب در جنگ دهه ۹۰ میلادی بوسنی، هم‌زمان در دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی در شهر لاهه حضور یافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ کاراجیچ از معاون سابق خود خواسته بود تا در دفاع از وی شهادت دهد، با این همه امروز - سه‌شنبه - فرمانده سابق ارتش صرب ضمن به رسمیت نشناختن دادگاه از شهادت خودداری کرد.

ملادیچ از قاضی خواست که بیانیه‌ای هفت صفحه‌ای را به عنوان شهادت بخواند.

از زمان پایان جنگ ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ میلادی در بوسنی و هرزگوین، این نخستین باری است که این دو متهم به مشارکت در نسل‌کشی و جنایت جنگی در کنار یکدیگر دیده شده‌اند.

پرونده رهبر پیشین صرب‌های بوسنی حاوی ۱۱ مورد اتهامی از جمله نسل‌کشی است. این اتهام مرتبط با کشتار بیش از هفت هزار و ۵۰۰ مرد مسلمان در ماه جولای سال ۱۹۹۵ میلادی در «سربرنیتسا» است.

کاراجیچ در سال ۲۰۰۸ میلادی در بلگراد بازداشت شد. آن زمان، ۱۳ سال از پایان جنگ بوسنی می‌گذشت و وی همچنان در اختفا به سر می‌برد.

جنگ بوسنی و هرزگوین سبب آوارگی دو میلیون نفر و نیز برجا ماندن حداقل ۱۰۰ هزار کشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز