خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

هیچ کس حق تحمیل الگوی حل بحران به سوری‌ها را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۲۸

هیچ کس حق ندارد الگویی برای حل بحران سوریه به طرف‌های سوری تحمیل کند بلکه باید خود سوری‌ها به راه حل میانه دست پیدا کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که هیچ گفت‌و‌گویی با تروریست‌ها در سوریه انجام نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم‏، لاوروف در گفت‌و‌گویی تلویزیونی تصریح کرد که مسکو انجام هر گونه گفت‌و‌گویی با گروه‌های تروریستی در سوریه را رد می‌کند و به دیگران نیز سفارش می‌کند با آن‌ها گفت‌و‌گو نکنند.

وی افزود که گروه‌های تروریستی مانند «جبهه النصره»، «داعش» و دیگر شاخه‌های القاعده جایی در فرایند گفت‌و‌گو‌ها برای حل بحران سوریه ندارند.

لاوروف در ادامه گفت که هیچ کس حق ندارد الگویی برای حل بحران سوریه به طرف‌های سوری تحمیل کند بلکه باید خود سوری‌ها به راه حل میانه دست پیدا کنند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو از سوری‌ها می‌خواهد خودشان برای حل بحران در سوریه به توافق دست پیدا کنند زیرا غیر از این این راهی برای حل بحران وجود ندارد.

وی همچنین گفت که همه درک می‌کنند که برای جلوگیری از هرج و مرج باید نظام و نهادهای وابسته به آن از جمله ارتش و دستگاه‌های امنیتی را حفظ کرد.

لاوروف علاوه بر آن خواستار گسترش چارچوب گفت‌و‌گوی سوری - سوری شد به طوری که همه طیف‌های جامعه سوریه را شامل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز