خبرگزاری کار ایران

به دنبال تشدید شکاف در سنای آمریکا؛

احتمال تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران کمرنگ‌تر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۷۷

روزنامه «واشنگتن پست» نوشت که «پتی موری» و «الیزابت وارن» دو سناتور بلندپایه کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند با طرحی که به دنبال افزایش تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران است، مخالف هستند.

با اعلام مخالفت دو عضو دیگر سنای آمریکا با طرح افزایش تحریم‌های ایران، اکنون احتمال کنار گذاشته شدن این طرح بیشتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، روزنامه «واشنگتن پست» نوشت که «پتی موری» و «الیزابت وارن» دو سناتور بلندپایه کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند با طرحی که به دنبال افزایش تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران است، مخالف هستند.

موری یک از سر‌شناسان دموکرات‌ها در سنای آمریکا است و به همین علت مخالفت وی می‌تواند بیانگر شکافی جدی در میان دموکرات‌های کنگره آمریکا بر سر حمایت از این طرح به شمار رود.

اکنون «هری رید» رهبر دموکرات‌های مجلس سنا به همراه پتی موری و «دیک دربین» از مخالفان سر‌شناس تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در میان دموکرات‌ها هستند و این می‌تواند احتمال به رای گذاشته‌شدن چنین طرحی را به شدت کاهش دهد.

موری در نامه‌ای که در همین رابطه منتشر کرده نوشته است: «معتقدم توافق ژنو و برنامه شش ماهه گامی مهم است و باید به دولت فرصت داد تا در پیشبرد و اجرای این توافق‌نامه پیش برود.»

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، هفته گذشته ضمن دفاع از ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران، بار دیگر از کنگره آمریکا خواسته بود که از تصویب تحریم‌های حدید علیه ایران خودداری کند.

وی در این باره گفته بود: «اکنون زمان آن است که به دیپلمات‌ها و کارشناس‌های فنی اجازه بدهیم کارشان را انجام بدهند.»

پیش از این اعلام شده بود که ۵۹ سناتور آمریکایی پیش نویس طرح تحریمی تازه‌ای را علیه ایران تدوین کرده‌اند و قصد دارند به طور احتیاطی آن را به تصویب برسانند تا در صورت شکست مذاکرات با تهران، تحریم‌های شدید‌تر فورا علیه این کشور اعمال شود اما اوباما هشدار داده بود که مصوبه تحریمی احتمالی را وتو خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز