خبرگزاری کار ایران

سوریه طرحی را برای آتش‌بس در حلب ارائه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۱۳

در صورت موفقیت طرح آتش بس در حلب این طرح می‌تواند الگویی برای آتش بس در دیگر شهرهای سوریه شود.

دولت سوریه برای برقراری آتش بس در شهر «حلب» دومین شهر بزرگ این کشور طرح ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در سفر به مسکو و دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود طرحی را برای آتش بس در حلب ارائه کرد.

المعلم پس از دیدار با لاوروف گفت که به علت اعتماد سوریه به روسیه و نقش مسکو در توقف خونریزی‌ها در این کشور طرحی را برای آتش بس در حلب تحویل وی داد.

وی افزود که از لاوروف خواسته است تماس‌های لازم برای اجرای این طرح را با طرف‌های مربوطه، تعیین زمان آتش بس و توقف عملیات‌های نظامی انجام دهد.

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت که این طرح در صورت موفقیت می‌تواند الگویی برای آتش بس در دیگر شهرهای سوریه شود.

المعلم تاکید کرد که از لاوروف خواسته است با طرف‌های بین المللی درباره آتش بس در حلب تماس بگیرد و سوریه به محض آنکه لاوروف با دمشق تماس بگیرد و زمان را مشخص کند، طرح را به اجرا در می‌آورد.

وزیر خارجه سوریه همچنین در دیدار با لاوروف آمادگی دمشق برای تبادل زندانیان در سوریه با افرادی که توسط گروه‌های مسلح ربوده شده‌اند را اعلام کرد.

وی علاوه بر آن از تلاش‌های بی‌وقفه دولت سوریه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به آسیب دیدگان از بحران خبر داد و تاکید کرد اگر افراد مسلح و تروریست‌ها به آتش بس پایبند باشد کاروان‌های کمک رسانی به مناطق مختلف ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز