خبرگزاری کار ایران

در نشست سه‌جانبه پاریس؛

سازمان ملل، روسیه و آمریکا آتش بس در سوریه را بررسی کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۴۷

دولت سوریه از امروز با گشودن گذرگاه‌های انسانی در مناطقی که در کنترل گروه‌های مسلح است، موافقت کرد.

در نشست سه جانبه میان «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا آتش‌بس در سوریه میان مخالفان و دولت بررسی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم‏، لاوروف پس از نشست سه‌جانبه میان وی، کری و «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که دولت سوریه از امروز با گشودن گذرگاه‌های انسانی در مناطقی که در کنترل گروه‌های مسلح است، موافقت کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کری و ابراهیمی در پاریس افزود که در نشست سه جانبه امکان اعلام آتش بس در سوریه بررسی شد.

جان کری نیز گفت که مخالفان سوری در صورتی که دولت سوریه بپذیرد، آمادگی خود برای برقراری آتش محدود که از شهر «حلب» آغاز می‌شود، و نیز بررسی توافق بر سر تبادل اسرا را اعلام کردند.

در مقابل لاوروف تصریح کرد که نباید آتش بس در سوریه به سود تندرو‌ها تمام شود و باعثگسترش فعالیت آنها در این کشور شود.

وزیر خارجه روسیه افزود که «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل دعوت‌نامه‌های مشارکت در کنفرانس بین المللی ژنو۲ را برای طرف‌های مختلف فرستاده است.

وی تاکید کرد که سوریه فهرست اعضای هیئت خود برای کنفرانس ژنو۲ را مشخص کرده است اما نگرانی از تاخیر در معرفی هیئت مخالفان وجود دارد.

لاوروف گفت که گروه‌های مسلح از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مناطق مختلف جلوگیری می‌کنند.

اخضر ابراهیمی نیز گفت که دبیر کل سازمان ملل دعوت‌نامه‌های مشارکت در کنفرانس ژنو۲ را برای کشورهایی که قرار است در این کنفرانس شرکت کنند را فرستاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز