خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد آمریکایی:

بخش اول دارایی‌های مسدود شده ایران اوایل فوریه آزاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۲۸

برنامه آزادسازی اموال مسدود شده ایران از سوم ماه فوریه آغاز می‌شود و این فرایند طی ۱۸۰ روز تکرار خواهد شد.

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که مبلغی معادل ۵۵۰ میلیون دلار در قالب بخش اول دارایی‌های مسدود شده ایران حدود ۲۰ روز دیگر به این کشور پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که این مبلغ که قسط اول از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دارایی‌های مسدود شده ایران در خارج از کشور به‌شمار می‌آید، اوایل ماه فوریه به ایران پرداخت خواهد شد.

این مقام آمریکایی افزود که برنامه آزادسازی اموال مسدود شده ایران از سوم ماه فوریه آغاز می‌شود و این فرایند طی ۱۸۰ روز تکرار خواهد شد.

این هشت نوبت به صورت زیر پرداخت خواهد شد: حدود اول فوریه ۵۵۰ میلیون دلار، اول مارس ۴۵۰ میلیون دلار، هفتم مارس ۵۵۰ میلیون دلار، دهم آوریل ۵۵۰ میلیون دلار، پانزدهم آوریل ۴۵۰ میلیون دلار، چهاردهم می‌۵۵۰ میلیون دلار، هفدهم ژوئن ۵۵۰ میلیون دلار، و حدود بیستم ماه جولای ۵۵۰ میلیون دلار.
این تصمیم، هم‌زمان با توافق ایران و گروه ۱ + ۵ برای تعیین ۲۰ ژانویه به عنوان زمان اجرای گام نخست توافق‌نامه ژنو اتخاذ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز