خبرگزاری کار ایران

یینگلاک شیناواترا:

طرف‌های درگیر در تایلند برای تعیین زمان انتخابات نشست برگزار کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۶۹

شیناواترا کمیسیون انتخابات تایلند، احزاب و رهبران معترضان را به برگزاری نشستی برای رایزنی درباره زمان برگزاری انتخابات فراخواند.

«یینگلاک شیناواترا» نخست‌وزیر تایلند خواستار برگزاری نشستی بین طرف‌های درگیر در این کشور برای گفت‌وگو درباره زمان انتخابات شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شیناواترا کمیسیون انتخابات تایلند، احزاب و رهبران معترضان را به برگزاری نشستی برای رایزنی درباره زمان برگزاری انتخابات فراخواند.

شیناواترا پیش از این نیز اعلام کرده بود که به زودی نهادی تحت عنوان «شورای اصلاحات کشور» تاسیس خواهد کرد که فعالیت خود را به موازات انتخابات پارلمانی دوم ماه فوریه آغاز می‌کند.

وی تاکید کرده بود که این شورا که به دستور نخست‌وزیر تشکیل می‌شود، شامل ۴۹۹ عضو است که از میان دو هزار نماینده مردم عادی انتخاب می‌شوند.

شیناواترا افزود که قرار است کمیته‌ای ۱۱ نفره برای انتخاب این دو هزار نماینده تشکیل شود و این افراد نیز از میان خود، ۴۹۹ عضو شورای اصلاحات را انتخاب خواهند کرد.

نخست‌وزیر تایلند همچنین گفت که این شورا برنامه‌هایی در ارتباط با اصلاحات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تدوین خواهد کرد که بلافاصله بعد از انتخابات سراسری و تشکیل کابینه جدید و همچنین از سرگیری فعالیت پارلمان، اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد که این شورا باید زمینه را برای مشترک بیشتر مردم در امور سیاسی، پیشبرد منافع عمومی و ملی، به آزمون گذاشتن قابلیت‌های شاخه اجرایی و پیدا کردن راه‌ها و ابزارهایی برای مقابله با فساد فراهم کند.

این کمیته شامل یک فرمانده ارشد، یک مقام دانشگاهی، دو معاون وزیر، رئیس اتاق بازرگانی تایلند، رئیس فدراسیون صنایع، رئیس اتحادیه بانکداران، دبیرکل شورای ملی اقتصاد و توسعه اجتماعی و دو فرد دیگر دارای صلاحیت خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز