خبرگزاری کار ایران

کمیسیون انتخابات تایلند خواستار لغو انتخابات شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۶۹

کمیسیون انتخاباتی تایلند با اعلام این‌که با شرایط کنونی برگزاری این انتخابات نمی‌تواند حد نصاب کافی نمایندگان مجلس را دور هم جمع کند، برگزاری چنین انتخاباتی را اتلاف وقت و هزینه دانست.

کمیسیون انتخاباتی تایلند از دولت این کشور خواست انتخابات دوم فوریه را لغو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، کمیسیون انتخاباتی تایلند با اعلام این‌که با شرایط کنونی برگزاری این انتخابات نمی‌تواند حد نصاب کافی نمایندگان مجلس را دور هم جمع کند، برگزاری چنین انتخاباتی را اتلاف وقت و هزینه دانست.

این کمیسیون تاکید کرد که اگر در ۲۸ حوزه انتخاباتی که مخالفان دولت در آن‌ها از ثبت‌نام نامزد‌ها جلوگیری کرده‌اند، رقابتی صورت نگیرد این انتخابات با بن‌بستی دیگر رو‌به‌رو خواهد شد.

بر اساس قانون اساسی تایلند، تشکیل پارلمان مشروط به کسب۹۵ درصد مجموع کرسی‌های خالی است. پارلمان تایلند در حال حاضر ۵۰۰ کرسی دارد و حضور ۴۷۵ نماینده برای تشکیل مجلس ضروری است.

پیش از این «آبهیسیت وجاجیوا» رهبر حزب دموکراتیک تایلند اعلام کرده بود که این حزب برای انتخابات سراسری که قرار است دوم ماه فوریه برگزار شود، نامزدی را معرفی نخواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم تعویق انتخابات سراسری تا زمان تحقق اصلاحات در این کشور تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز