خبرگزاری کار ایران

جان کری:

بدون اعزام نیروی نظامی از دولت عراق در برابر شبه‌نظامیان حمایت می‌‌کنیم

کد خبر : ۱۳۴۲۲۱

ما در کنار دولت عراق می‌ایستیم تا این تحرکات برای ایجاد بی‌ثباتی را عقب برانیم. اما به اینکه نیرو بفرستیم فکر نمی‌کنیم، این جنگ خودشان است. این تصمیمی است که پیش از این‌ها گرفته‌ایم.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش از دولت عراق در برابر شبه‌نظامیان پشتیبانی می‌کند اما قصد ندارد که نیروهای نظامی خود را به این کشور بازگرداند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، کری در جمع خبرنگاران گفت: «ما در کنار دولت عراق می‌ایستیم تا این تحرکات برای ایجاد بی‌ثباتی را عقب برانیم. اما به اینکه نیرو بفرستیم فکر نمی‌کنیم، این جنگ خودشان است. این تصمیمی است که پیش از این‌ها گرفته‌ایم.»

وزیر خارجه آمریکا نسبت به اینکه دولت عراق بتواند شبه‌نظامیان را شکست دهد ابراز اطمینان کرده است.

خشونت‌ها در عراق از چهارشنبه گذشته به سطحی بی‌سابقه در سال‌های اخیر رسیده است. شبه‌نظامیان که برخی از آن‌ها با نیروهای القاعده ارتباط دارند، توانستند بخش‌هایی از رمادی و فلوجه را تصرف کنند.

یک منبع امنیتی به بی‌بی‌سی گفت که جنوب شهر فلوجه در اختیار گروه «داعش» است. به گفته یک خبرنگار عراقی بقیه شهر هم در دست عشیره‌هایی است که با القاعده در ارتباطند.

خشونت‌های عراق در ماه‌های اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای تشدید شده است و بنا به اعلام سازمان ملل در سال ۲۰۱۳ دست کم هزار و ۸۱۸ غیرنظامی کشته شده‌اند. البته این میزان تلفات هنوز کمتر از اوج خشونت‌ها در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز