خبرگزاری کار ایران

هواداران مرسی قاهره را به آشوب کشاندند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۸۱

هواداران مرسی با برگزاری تظاهرات در منطقه «الهرم» در غرب قاهره یک خودروی پلیس را به آتش کشاندند.

هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده مصر پایتخت را به آشوب کشاندند.

به گزارش ایلنا به نقل از بوابه الشروق، یکی منبع امنیتی گفت که هواداران مرسی با برگزاری تظاهرات در منطقه «الهرم» در غرب قاهره یک خودروی پلیس را به آتش کشاندند.

این منبع افزود که تظاهرکنندگان هوادار مرسی با استفاده از بمب‌های آتش زا به این خودرو حمله کردند اما به نیروهای پلیس آسیبی نرسید.

در منطقه «شهر نصر» در شرق قاهره هزاران نفر از هواداران مرسی و اخوان المسلمین با به چالش کشیدن اقدامات دولت موقت مصر در اعلام اخوان به عنوان یک گروه تروریستی تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرکنندگان همچنین قانون تظاهرات که بر اساس آن باید پیش از برگزاری هر گونه تظاهراتی از وزارت کشور مجوز گرفت را نیز به چالش کشانده و علیه فرمانده ارتش و حاکمیت نظامیان و نیز وزارت کشور و پلیس شعار سر دادند.

منطقه «المعادی» قاهره نیز شاهد تظاهرات و درگیری شدید نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان بود. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.

در شهر «ابوالمطامیر» هوادارن مرسی با برگزاری تظاهراتی ضمن اعلام مخالفت خود با قانون اساسی جدید خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند.

شهر «دمنهور» نیز شاهد برگزاری تظاهرات هواداران مرسی و شعار علیه ارتش و پلیس بود.

در همین حال، دانشجویان هوادار مرسی در دانشگاه «الازهر» نیز تظاهرات کرده و به شدت با پلیس درگیر شدند. در این درگیری پلیس علیه دانشجویان از گاز اشک آور استفاده کرد.

بنا بر این گزارش، ائتلاف «حمایت از مشروعیت» خواستار برگزاری تظاهرات گسترده طی روز جمعه با عنوان «ملت آتش انقلابش را شعله ور می‌کند» شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز