خبرگزاری کار ایران

در درگیری پلیس مصر و اخوان‌المسلمین ۹۱ نفر کشته و زخمی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۷۴

وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی ۲۶۵ عضو اخوان‌المسلمین از جمله ۲۸ زن را بازداشت کرد.

در درگیری میان هواداران جماعت اخوان‌المسلمین و پلیس ضد شورش مصر چهار نفر کشته و ۲۶۵ نفر نیز بازداشت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در جریان درگیری‌های شدید میان هواداران اخوان المسلمین و پلیس ضد شورش مصر در قاهره و چهار شهر بزرگ این کشور ۸۷ نفر نیز زخمی شدند.

منابع پزشکی گفتند که یکی از هواداران اخوان‌المسلمین که ۱۸ سال سن دارد، در اثر اصابت گلوله در استان «دمیاط» جان خود را از دست داد.

این منابع افزودند که یک تظاهرکننده دیگر در استان «المنیا» در جنوب مصر که پایگاه مهم هوادار اخوان‌المسلمین به شمار می‌رود، در درگیری با پلیس کشته شد.

وزارت کشور مصر نیز بدون اشاره به جزئیات، اعلام کرد که یک تظاهرکننده در قاهره کشته شد.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز اعلام کرد در حمله نیروهای امنیتی به شرکت‌کنندگان در تظاهرات اخوان‌المسلمین در شهر «اسوان» که شب گذشته رخ داد، یک تظاهر کننده دیگر جان خود را از دست داد. هواداران اخوان‌المسلمین در این تظاهرات دو خودروی پلیس را به آتش کشیده و پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور به آن‌ها حمله کرد.

از طرف دیگر، وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کردکه نیروهای امنیتی ۲۶۵ نفر از اخوان از جمله ۲۸ زن را بازداشت کرد.

در تحولی دیگر، نیروهای امنیتی مصر به حمله به خوابگاه‌های دانشجویان دانشگاه الازهر در منطقه «شهر نصر» قاهره به سمت آنها گلوله‌های تفنگ شکاری شلیک کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز