خبرگزاری کار ایران

الکسی پشکوف:

عربستان و قطر با فرستادن تروریست، در امور سوریه دخالت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۹۵

کشوری مثل عربستان نمی‌تواند حامل دموکراسی برای دیگران باشد زیرا این کشور قانون اساسی ندارد و از مردم‌سالاری کاملا به دور بوده و هرگز دموکراسی را به عنوان شیوه حاکمیت نمی پذیرد.

«الکسی پشکوف» رئیس کمیته روابط خارجی در دومای روسیه گفت که دخالت خارجی در سوریه با فرستادن تروریست‌ها به این کشور توسط عربستان و قطر در جریان است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، پشکوف در کنفرانسی خبری گفت که دخالت خارجی در سوریه از طریق فرستادن تروریست‌ها و تسلیح و کمک مالی به مزدوران توسط عربستان و قطر در جریان است.

وی افزود که دخالت خارجی عربستان در سوریه برای گسترش دموکراسی نیست؛ کشوری مثل عربستان نمی‌تواند حامل دموکراسی برای دیگران باشد زیرا این کشور قانون اساسی ندارد و از مردم‌سالاری کاملا به دور بوده و هرگز دموکراسی را به عنوان شیوه حاکمیت نمی پذیرد.

پشکوف نقش عربستان را در حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تندرو بسیار برجسته دانست و تاکید کرد که عربستان اکنون بسیار بیشتر از قطر از تروریست‌ها حمایت می‌کند و در نتیجه کینه‌ای که نسبت به دمشق دارد، میلیارد‌ها دلار کمک مالی به تروریست‌ها ارائه می‌کند.

وی در این کنفرانس ابراز امیدواری کرد که زمان برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو۲ برای حل بحران سوریه به تاخیر نیفتد زیرا هر گونه تاخیری باعثپیچیده شدن دستیابی به هر گونه توافقی می‌شود.

رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه همچنین افزود که ژنو۲ باید راه را برای کاهش خشونت‌ها در سوریه باز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز