خبرگزاری کار ایران

بشار الجعفری:

باید به عربستان، قطر و ترکیه برای توقف حمایت از تروریسم فشار وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۹

کشورهایی که اکنون از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند، به زودی شاهد بازگشت این تروریسم به سمت خودشان خواهند بود.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل خواستار فشار جامعه جهانی بر عربستان، قطر و ترکیه برای توقف حمایت این کشورها از تروریسم در سوریه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الجعفری پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت به خبرنگاران گفت که وی از سازمان ملل خواسته است که به نظام‌های حاکم بر کشورهای عربستان، قطر و ترکیه فشار کند تا حمایت مالی، تسلیحاتی و ارسال تسهیلات به تروریست‌های مسلح در سوریه را متوقف کنند؛ تروریست‌هایی که جنایت‌های وحشتناکی علیه غیرنظامیان در سوریه مرتکب می‌شوند.

وی افزود که گروه‌های تروریستی طی روزهای گذشته با حمایت و کمک مالی سازمان‌های اطلاعاتی عربستان، قطر و ترکیه به شهر «عدرا» در نزدیکی دمشق حمله کرده و کشتارهای وحشیانه‌ای در این شهر انجام دادند. اوایل هفته جاری بیش از ۸۰ غیرنظامی توسط ترویست‌ها در عدرا اعدام شدند.

الجعفری تصریح کرد که ارتش سوریه اکنون در عدار به سر می‌برد اما تروریست‌ها از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند به همین دلیل نیروهای نظامی برای حفظ جان غیرنظامیان عملیات نظامی گسترده انجام نمی‌دهند.

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل در ادامه تاکید کرد که اگر همه کشور‌ها به طور جدی با تروریستم در سوریه که مورد حمایت دولت‌های عربستان، قطر و ترکیه است، برخورد نکنند، به زودی همگان شاهد گسترش این پدیده در جهان و هرج و مرج در منطقه می‌شوند، به طوری که کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود.

وی افزود که کشورهایی که اکنون از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند به زودی شاهد بازگشت این تروریسم به سمت خودشان خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز