خبرگزاری کار ایران

رئیس پیشین سیا:

پیروزی اسد بهترین نتیجه برای بحران سوریه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۴۵

گزینه احتمال اول، ادامه درگیری فرقه‌ای میان شعیه و سنی‌ است که از هر زمان دیگر افراطی‌تر خواهد بود. گزینه دوم، انحلال سوریه و پایان یک کشور مستقل داخل مرزهایی است که توسط معاهده ۱۹۱۶ بین امپراطوری‌های فرانسه و انگلیس تعریف شده است و گزینه سوم نیز پیروزی اسد است.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اعلام کرد که خشونت‌های فرقه‌ای در سوریه چنان تهدیدی برای امنیت منطقه است که پیروزی دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را می‌توان بهترین نتیحه ممکن دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب نیوز، «مایکل هایدن» ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا که تا سال ۲۰۰۹ میلادی رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود، تاکید کرد که پیروزی مخالفان را گزینه محتملی در بین سه گزینه‌ای که برای بحران سوریه متصور است، نمی‌داند.

وی گفت که پیروزی اسد، گزینه سوم جنگ در سوریه است.

هایدن در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه تخصصی تروریسم در بنیاد «جیمز واتسون» گفت که با توجه به شرایط فعلی، بهترین گزینه‌ای که می‌توانیم برای سرنوشت سوریه در نظر بگیریم، پیروزی بشار اسد است.

به گفته وی، گزینه احتمال اول، ادامه درگیری فرقه‌ای میان شعیه و سنی‌ است که از هر زمان دیگر افراطی‌تر خواهد بود. گزینه دوم که به گفته هایدن محتمل‌ترین گزینه است، انحلال سوریه و پایان یک کشور مستقل داخل مرزهایی است که توسط معاهده ۱۹۱۶ بین امپراطوری‌های فرانسه و انگلیس تعریف شده است.

هایدن تاکید کرد که شخصا از احتمال انحلال سوریه به شدت نگران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز