خبرگزاری کار ایران

در آستانه سالروز تولد پادشاه؛

آرامش نسبی به تایلند بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۴۶

این آرامش نسبی در تایلند در آستانه هشتاد و ششمین سالروز تولد پادشاه این کشور برقرار شده است، با این وجود برخی معترضان مخالف دولت همچنان در حال راهپیمایی به سمت مقرهای پلیس در بانکوک هستند.

گزارش‌ها حاکی از بازگشت آرامش نسبی به تایلند به دنبال چند روز ناآرامی و تنش در این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، این آرامش نسبی در تایلند در آستانه هشتاد و ششمین سالروز تولد پادشاه این کشور برقرار شده است، با این وجود برخی معترضان مخالف دولت همچنان در حال راهپیمایی به سمت مقرهای پلیس در بانکوک هستند.

در همین حال «ییتگلاک شیناواترا» نخست‌وزیر تایلند نیز بعد از پنج روز به دفتر خود بازگشته است.

بر اساس این گزارش، عده‌ای از شهروندان در حال پاک‌سازی خیابان‌های بانکوک برای سالروز تولد پادشاه هستند.

تایلند طی روزهای گذشته شاهد تنش و درگیری بود اما پس از آن‌که نیروهای امنیتی اعلام کردند از اعمال خشونت علیه معترضان خودداری خواهند کرد، شرایط تا حدودی آرام شد.

اعتراض‌ها در تایلند که از تاریخ ۲۴ ماه نوامبر آغاز شد، در ابتدا مسالمت‌آمیز بود ولی طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه گذشته به خشونت کشیده شد.

معترضان که خواستار برکناری دولت بودند، تلاش کردند به مقرهای پلیس، ساختمان نخست‌وزیری و دیگر ساختمان‌های دولتی حمله کنند و پلیس برای مقابله با آن‌ها به استفاده از گاز اشک‌آور و خودروی آب‌پاش متوسل شد.

با این وجود روند ناآرامی‌ها از روز سه‌شنبه و دنبال وعده نیروهای امنیتی برای عدم توسل به خشونت در برابر معترضان، کاهش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز