خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی و فلتمن در نشست ژنو۲ میانجی‌گری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۹۹

فلتمن و ابراهیمی در چارچوب فراهم کردن مقدمات نشست ژنو۲ و تشکیل دولت انتقالی در سوریه، مسئولیت گفت‌وگو با دولت و معارضان سوری را عهده‌دار خواهند شد.

منابع دیپلماتیک غربی اعلام کردند که «جفری فلتمن» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و «اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه برای حل و فصل اختلاف‌ها میان دولت سوریه و مخالفان، میانجی‌گری خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه «الحیات» نوشت که فلتمن و ابراهیمی در چارچوب فراهم کردن مقدمات نشست ژنو۲ و تشکیل دولت انتقالی در سوریه، مسئولیت گفت‌وگو با دولت و معارضان سوری را عهده‌دار خواهند شد.

این منابع همچنین اعلام کردند که توافق واشنگتن و مسکو درباره کنفرانس ژنو ۲، شامل دعوت از وزرای خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت و حدود ۲۵ وزیر خارجه دیگر است.

به این ترتیب، در روز نخست نشست ژنو ۲ که ۲۲ ماه ژانویه آینده برگزار می‌شود، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، اخضر ابراهیمی، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، «ولید المعلم» وزیر خارجه روسیه و نماینده دولت این کشور و «ریاض سیف» یا «احمد جربا» به عنوان نماینده مخالفان سوری سخنرانی خواهند کرد.

در روز دوم نشست نیز طرفین درگیر در سوریه با یکدیگر مذاکره کرده و دیدارهای جداگانه‌ای را با فلتمن و ابراهیمی انجام می‌دهند که در صورت توافق، فلتمن نتایج را به سازمان ملل گزارش می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز