خبرگزاری کار ایران

دمشق توافق ایران و گروه ۵ + ۱ را «تاریخی» دانست

کد خبر : ۱۲۳۴۱۳

رسیدن به توافق میان ایران و غرب نشان‌دهنده آن است که راه حل سیاسی برای بحران‌های منطقه بهترین راه برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه به دور از هر گونه تهدید خارجی و تهدید به استفاده از زور است.

دولت سوریه با استقبال از امضای توافقنامه میان ایران و گروه ۵ + ۱، این توافقنامه را «تاریخی» توصیف کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از سانا، یک مسئول سوری در وزارت خارجه این کشور گفت که جمهوری عربی سوریه از توافق حاصل شده در ژنو میان ایران و گروه ۵ + ۱ استقبال می‌کند و آن را تاریخی می‌داند زیرا منافع ملت ایران را تضمین می‌کند و حق این کشور را در استفاده از انرژی هسته‌ای برای اهداف مسالمت‌آمیز به رسمیت می‌شناسد.
این مسئول افزود که دمشق بر این باور است که رسیدن به توافق میان ایران و غرب نشان‌دهنده آن است که راه حل سیاسی برای بحران‌های منطقه بهترین راه برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه به دور از هر گونه تهدید خارجی و تهدید به استفاده از زور است.
مسئول سوری تصریح کرد که این توافق راه را برای عاری‌سازی خاورمیانه از همه سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه پس از پیوستن سوریه به توافقنامه ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی باز می‌کند و اسرائیل تنها مانع برای رسیدن به این هدف است؛ زیرا این رژیم تنها طرفی است که سلاح‌های هسته‌ای در اختیار دارد و از نظارت بین‌المللی بر تاسیسات‌ اتمی‌اش جلوگیری می‌کند.
این مسئول در پایان گفت که سوریه به ملت برادر ایران و مسئولان با تدبیرش برای این دستاورد تاریخی که تاکید مجددی بر نقش مهم ایران در امنیت و ثبات منطقه است، تبریک می‌گوید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز