خبرگزاری کار ایران

طرح نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه در دریا

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۷۰

سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی امکان نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه را در دریا و روی عرشه یک کشتی یا سکوی دریایی بررسی می‌کند.

سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که امکان نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه در آب‌های بین‌المللی وجود دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، برخی منابع آگاه گفتند که سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی در حال بررسی نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه در دریا است.
برخی دیپلمات‌های غربی و یکی از مسئولان در این سازمان بین‌المللی در لاهه گفتند که سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی امکان نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه را در دریا و روی یک کشتی یا سکوی دریایی بررسی می‌کند.
این مسئول تصریح کرد که نابودی سلاح‌های شیمیایی در دریا به لحاظ فنی امکان‌پذیر است اما هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است.
در همین حال، برخی از کار‌شناسان مستقل گفتند که اگر چه برخی از کشورهای دیگر مانند ژاپن سلاح‌های شیمیایی را در دریا نابود کردند اما انجام عملیات گسترده و پیچیده در دریا امری بی‌سابقه است.
بنا بر این گزارش، بررسی نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه در دریا پس از آن صورت می‌گیرد که کشورهای آلبانی و پیش از آن نروژ درخواست آمریکا برای نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه در خاک خود را رد کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز