خبرگزاری کار ایران

با موافقت وزرای دارایی منطقه مالی یورو؛

بانک‌های اسپانیا از کمک‌های مالی بین‌المللی بی‌نیاز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۶۳

این تصمیم نشانه‌ای از موثر بودن برنامه کمک به بانک‌های اسپانیا برای فرار از خطر ورشکستگی محسوب می‌شود.

وزرای دارایی منطقه مالی یورو با خروج اسپانیا از برنامه کمک مالی برای نجات بانک‌های این کشور موافقت کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، این تصمیم نشانه‌ای از موثر بودن برنامه کمک به بانک‌های اسپانیا برای فرار از خطر ورشکستگی محسوب می‌شود.
بانک‌های اسپانیا سال گذشته میلادی ۴۱ میلیارد یورو از کمک ۱۰۰ میلیارد یورویی را که برای نجات بخش بانکی این کشور در نظر گرفته شده بود، دریافت کردند.
اسپانیا که با بحران بانکی و رکود بازار مسکن، روبه رو است، نگران است که پس از یونان، پرتغال و ایرلند، چهارمین کشور منطقه مالی یورو نام بگیرد که برای نجات اقتصاد بحران زده‌اش به کمک‌های مالی بین‌المللی نیاز پیدا کند.
با این تصمیم اقتصاد اسپانیا اندکی از این خطر دور شد.
رئیس نشست وزرای دارایی منطقه مالی یورو می‌گوید: «اسپانیا و ایرلند دو کشوری هستند که به خوبی موثر بودن برنامه کمک مالی را به نمایش گذاشته‌اند. به نظر من این اتفاق، نشانه خوبی است. باید توجه کنیم که در آغاز شکل‌گیری بحران، مدیریت آن تجربه‌ای جدید بود. اما حالا ما دو تجربه موفق داریم. این دستاورد بسیار مهمی است.»
وزرای دارایی منطقه یورو از دولت یونان خواستند که همچنان به تعهد‌هایش به قرض‌دهندگان بین‌المللی پایبند بماند و در راستای کاستن از هزینه‌ها تلاش کند.
نخست‌وزیر ایرلند هم اعلام کرد که این کشور می‌تواند در هفته‌های پیش رو از برنامه سه ساله کمک‌های مالی برای نجات اقتصاد ایرلند خارج شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز