خبرگزاری کار ایران

جان کری در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی:

اختلاف‌ها به اندازه‌ای بزرگ نیست که مانع توافق شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۱۶

جان کری با تایید این‌که همچنان بین ایران و کشورهای ۱ + ۵ اختلافات عمده‌ای وجود دارد، گفت که هیچ‌یک از اختلافات بین دو طرف به اندازه‌ای بزرگ نیست که مانع از توافق شود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» تاکید کرد که اختلاف بین طرف‌های مذاکره‌کننده درباره برنامه هسته‌ای ایران به اندازه‌ای بزرگ نیست که مانع دستیابی به توافق شود.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، جان کری با تایید این‌که همچنان بین ایران و کشورهای ۱ + ۵ اختلافات عمده‌ای وجود دارد، گفت که هیچ‌یک از اختلافات بین دو طرف به اندازه‌ای بزرگ نیست که مانع از توافق شود.
وی ضمن اشاره به مذاکرات اخیر وزرای خارجه ١ + ۵ و ایران، گفت که مذاکرات آخر هفته گذشته در ژنو به توافق «به شدت نزدیک شد» اما ایرانی‌ها احساس کردند که باید به خانه بازگردند.
جان کری همچنین با اشاره به روابط دوجانبه تهران و واشنگتن گفت که بررسی اختلافات‌ها نیاز به زمان دارد.
وی افزود: «۳۵ سال است که با یکدیگر گفت‌وگو نکرده‌ایم اما طی ۳۰ ساعت، بیش از ۳۰ سال قبل از آن با هم حرف زدیم.»
بر اساس این گزارش، دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ هفتم ماه نوامبر در ژنو آغاز شد و قرار است دور جدید این گفت‌وگو بیستم ماه جاری میلادی در همین شهر دنبال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز