خبرگزاری کار ایران

نبیل فهمی:

بحران سوریه باید با راهکار سیاسی حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۹۱

هیچ گونه راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد و این بحران باید از راه سیاسی حل شود.

«نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر بار دیگر اعلام کرد که بحران سوریه باید از راه سیاسی حل شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، فهمی پیش از دیدار چهارجانبه وزرای خارجه و دفاع مصر و روسیه در قاهره گفت که این دیدار چهارجانبه مسائل مهم خاورمیانه از جمله فرایند سازش در سرزمین‌های فلسطینی، بحران سوریه و جلوگیری از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه را شامل می‌شود.
وزیر خارجه مصر در مورد بحران سوریه تصریح کرد که هیچ گونه راه حل نظامی برای این مساله وجود ندارد و این بحران باید از راه سیاسی حل شود.
وی با اشاره به روابط قاهره و آنکارا نیز گفت که سفیر مصر در آینده نزدیک به ترکیه بر نمی‌گردد.
فهمی روابط کشورش با عربستان را نیز در حال حاضر «بهتر از عالی» توصیف کرد.
وزیر خارجه مصر همچنین به بسته شدن تونل‌های مرزی مصر و نوار غزه اشاره کرد و گفت که بسته شدن این تونل‌ها در راستای منافع ملی مصر صورت گرفته است.
وی به دیدار «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از قاهره نیز اشاره و تاکید کرد که این دیدار مثبت بود و دو طرف بحث‌های فراگیری درباره مسائل مختلف داشتند. وی در عین حال گفت که آمریکا در گذشته با حکومت‌ها در تعامل بود و نه با ملت‌ها.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز