خبرگزاری کار ایران

دفاع سرسختانه اوباما از طرح اصلاحات بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۵۰

اوباما که در شهر «بوستون» ایالت «ماساچوست» سخن می‌گفت، تاکید کرد که از مشکلات وبسایت این طرح «ناخشنود» است ولی بار دیگر از طرح اصلاحات بیمه درمانی که سال ۲۰۱۰ میلادی تصویب شد، دفاعی تمام‌عیار کرد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به انتقادهای گسترده درباره وبسایت طرح اصلاح بیمه خدمات درمانی این کشور، مشکلات آن را پذیرفت ولی در عین حال بار دیگر از کلیت این طرح دفاع کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، اوباما که در شهر «بوستون» ایالت «ماساچوست» سخن می‌گفت، تاکید کرد که از مشکلات وبسایت این طرح «ناخشنود» است ولی بار دیگر از طرح اصلاحات بیمه درمانی که سال ۲۰۱۰ میلادی تصویب شد، دفاعی تمام‌عیار کرد.
پیش از وی، وزیر بهداشت آمریکا از مردم این کشور بابت وبسایت پر مشکل طرح بیمه و نارضایتی از آن عذرخواهی کرده بود.
قانون «حمایت از بیمار و بیمه درمانی مقرون‌به‌صرفه» که باراک اوباما از ابتدای ریاست جمهوری خود در پی تصویب و اجرای آن بوده، بزرگ‌ترین تغییر در نظام خدمات درمانی آمریکا در نیم قرن گذشته به حساب می‌آید.
رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنان خود در بوستون بار دیگر گفت که این طرح اصلاحات بیمه را قابل‌اجرا و مفید می‌داند و در به‌نتیجه‌ رساندن آن فروگذار نخواهد کرد.
این طرح که عموما به عنوان «بیمه اوباما» شناخته می‌شود، بنا دارد پوشش خدمات بیمه را گسترش دهد.
در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از جمعیت آمریکا یعنی حدود ۵۰ میلیون تن زیر پوشش بیمه خدمات درمانی نیستند.
ولی وبسایتی که دولت فدرال برای اجرای این قانون راه انداخته و یک عنصر اساسی در این طرح است، خطا‌ها و مشکلات متعددی داشته است.
در این وبسایت که روز اول اکتبر راه افتاد، شهروندان آمریکایی می‌توانند از بین بسته‌های مختلف بیمه خدمات درمانی برای خود انتخاب کنند.
علاوه بر مشکلات وبسایت دولتی اجرای طرح بیمه جدید، منتقدان آن در این مدت ایرادهای دیگری هم به آن گرفته‌اند.
در این باره کمیته انرژی و مالیه مجلس نمایندگان آمریکا، وزیر بهداشت این کشور را فراخوانده و آن را به انتقاد گرفته است.
«فرد آپتان» رئیس جمهوری‌خواه این کمیته، از وزیر بهداشت انتقاد کرده است که چرا شرکت‌های بیمه در حال لغو کردن بیمه صد‌ها هزار آمریکایی هستند و می‌گویند که بیمه این شهروندان با طرح جدید خدمات بیمه درمانی تطابق ندارد.
این اقدام شرکت‌های بیمه با تضمین‌های قبلی باراک اوباما تضاد دارد که مکرر گفته بود پس از اجرای طرح بیمه جدید هم مردم می‌توانند بیمه‌های فعلی خودشان را نگه دارند.
«کتلین سبلیوس» وزیر بهداشت ایالات متحده این انتقاد را رد کرده و گفته است کسانی که بیمه‌شان لغو شده می‌توانند در طرح جدید، بیمه بهتری با‌‌ همان قیمت دریافت کنند.
جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ مهم‌ترین برنامه خود را مخالفت با اجرای این طرح قرار دادند.
برخی از فرمانداران جمهوری‌خواه ایالت‌های آمریکا هم از این قانون به دیوان عالی آمریکا شکایت بردند و آن را مخالف قانونی اساسی خواندند اما دیوان عالی نپذیرفت.
هرچند این طرح با رای کنگره آمریکا به شکل قانون در آمده، اما مخالفان آن در هفته‌های گذشته از جمله باعثشدند بودجه دولت فدرال در کنگره تصویب نشود و این امر برای بیش از دو هفته به تعطیلی دولت منجر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز