خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر مسکن رژیم صهیونیستی بر گسترش شهرک سازی‌ها

کد خبر : ۱۱۵۲۲۱

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اوری آریل، عضو حزب «خانه یهودی» که از طرفداران اصلی ادامه شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی است، با طرح ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی جدید در «هبرون» موافقت کرد.

«اوری آریل» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی امروز – پنجشنبه - اعلام کرد که قصد دارد تعداد واحدهای مسکونی موجود در شهرک‌های صهیونیست نشین را در مرکز شهر الخلیل در کرانه باختری تا دو برابر افزایش دهد.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اوری آریل، عضو حزب «خانه یهودی» که از طرفداران اصلی ادامه شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی است، با طرح ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی جدید در «هبرون» موافقت کرد.
آریل در این باره گفت: «زمینه‌های لازم برای آماده سازی این پروژه وجود دارد و امیدواریم که طی سال آینده ساخت این واحدهای مسکونی آغاز شود.»
حدود ۱۹۰ هزار فلسطینی همواره در حال تنش و درگیری با حدود ۷۰۰ شهرک نشین یهودی ساکن الخلیل، بزرگ‌ترین شهر کرانه باختری هستند. این شهرک نشینان در شهرکی با ۸۰ واحد مسکونی در مرکز شهر اسکان داده شده‌اند و نظامیان رژیم صهیونیستی از این شهرک محافظت می‌کنند.
این سخنان وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اندکی پس از دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در رم بیان شد. دیدار کری و نتانیاهو تا حدی به گفت‌و‌گو درباره مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان اختصاص داشت.
به گفته کار‌شناس رادیو رژیم صهیونیستی، این موضع گیری اوری آریل و تاکید بر دو برابر کردن تعداد واحدهای مسکونی در الخلیل منعکس کننده اراده سرسختانه اکثریت صهیونیست‌ها در مقابله با تمایل نتانیاهو برای دادن هر گونه امتیاز در مذاکراتی است که ماه جولای تحت نظارت آمریکا از سر گرفته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز