خبرگزاری کار ایران

در دیدار با نتانیاهو صورت گرفت؛

ابراز امیدواری جان کری به حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۷۰

جان کری با تاکید بر این که از گشایش دیپلماتیک رئیس جمهوری ایران و وزیر امور خارجه این کشور برای حل‌ و فصل مساله هسته‌ای ایران استقبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد که این مساله از راه دیپلماتیک حل شود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بر استقبال از گشایش دیپلماتیک اخیر با ایران تاکید کرد ولی نتانیاهو بار دیگر خواستار توقف کامل غنی‌سازی در ایران شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، جان کری در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو در ایتالیا نسبت به حل و فصل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد.
پس از این دیدار که گزارش شده هفت ساعت طول کشیده است، نتانیاهو در نشست خبری بار دیگر بر خواست اسرائیل برای توقف کامل غنی‌سازی در ایران و تحویل ذخیره اورانیوم غنی‌شده فعلی تاکید کرد.
با این حال جان کری گفت که از گشایش دیپلماتیک «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه این کشور برای حل‌ و فصل مساله هسته‌ای ایران استقبال می‌کند.
بر اساس این گزارش، کری برای دیدار با مقام‌ها و همتایان خود، به اروپا سفر کرده است.
وزیر خارجه آمریکا در عین حال گفت که واشنگتن منتظر اقدام‌های عملی ایران است.
ساعاتی پس از این دیدار، یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا به بی‌بی‌سی گفت که این دیدار، حدود هفت ساعت طول کشید و در جریان آن، جان کری به‌ تفصیل درباره مذاکرات اخیر کشورهای ۱ + ۵ و ایران توضیح داده است.
قای کری در این دیدار همچنین گفته است که رسیدن به توافق با ایران، اقتضا می‌کند که گفت‌وگو‌ها در سطح فنی با ایران و کشورهای ۱ + ۵ در هفته‌های آینده ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز