خبرگزاری کار ایران

نشست دوباره ایران و ۱ + ۵در ژنو طی هفته‌های آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۴۰

طی هفته‌های آینده بار دیگر ایران و گروه ۱ + ۵ به ژنو برمی‌گردند تا دور دیگری را از مذاکرات در مورد مساله هسته‌ای ایران برگزار کنند.

برخی دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که ایران و گروه ۱ + ۵ طی هفته‌های آینده بار دیگر نشستی را در ژنو برگزار می‌کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از دیپلمات‌های غربی گفت که طی هفته‌های آینده بار دیگر ایران و گروه ۱ + ۵ به ژنو برمی‌گردند تا دور دیگری را از مذاکرات در مورد مساله هسته‌ای ایران برگزار کنند.
یک دیپلمات غربی دیگر نیز گفت که آنچه دو طرف به دنبال آن بودند محقق نشد و نیاز به ادامه گفت‌و‌گوها میان دو طرف است.
پیش از این «عباس عراقچی» رئیس تیم مذاکره کننده ایران در ژنو نیز گفته بود که دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ به احتمال زیاد ماه نوامبر برگزار می‌شود.

در همین حال «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که نشست جدید ایران و گروه ۱ + ۵ طی هفته های آینده در ژنو برگزار می‌شود.

ظریف گفت که ادامه مذاکرات چند هفته دیگر در ژنو خواهد بود و در این فاصله اعضای ۱ + ۵ فرصت خواهند داشت در مورد جزئیات طرح ایران و اقداماتی که باید انجام دهند آمادگی لازم را کسب کنند.

وی تصریح کرد که مذاکره و رسیدن به راه حل دشوار است و مذاکره در جزئیات نیازمند زمان و دقت فراوان. نمی‌شود انتظار داشت که بی‌اعتمادی متقابل انباشته‌ای که میان طرفین ایجاد شده است با یک جلسه مثبت و سازنده کاملا برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز