خبرگزاری کار ایران

دور جدید گفت‌وگوهای ایران و ۱ + ۵ در ژنو آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۸۵

این مذاکرات قرار است به مدت دو روز در «کاخ ملل» ژنو برگزار شود. ژنو آخرین بار در تاریخ ششم و هفتم ماه دسامبر سال ۲۰۱۰ میلادی میزبان گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱ + ۵ بود.

دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱ + ۵ امروز – سه‌شنبه – در ژنو آغاز شد.

به گزارش ایلنا، نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و ۱ + ۵ با حضور «کاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «محمد جواد ظریف»، وزیر امورخارجه کشورمان در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

این مذاکرات قرار است به مدت دو روز در «کاخ ملل» ژنو برگزار شود.

این نشست در سطح معاونان وزرای خارجه برگزار شده و «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، «هانس دیتر لوکاس» معاون وزیر خارجه آلمان، «ژاک اودیبر» معاون وزیر خارجه فرانسه، ‏ «سایمون گس» معاون وزیر خارجه انگلیس و نماینده چین در این نشست حاضر خواهند بود.

ریاست هیات ایرانی نیز بر عهده «سیدعباس عراقچی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر خارجه خواهد بود.
«وندی شرمن» معاون و سومین دیپلمات بلندپایه وزارت خارجه آمریکا، ریاست هیات آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران را بر عهده خواهد داشت.

هیات آمریکایی همچنین شامل «آدام زوبین» مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا است که یکی از بلندپایه‌ترین مقام‌ها در حوزه تحریم‌ها به شمار می‌رود.
«جیمز تیمبی» مشاور ارشد معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی، «پونیت تالوار» مدیر ارشد امور ایران، عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در شورای امنیت کاخ سفید و «ریچارد نفیو» معاون هماهنگ‌کننده سیاست‌های تحریمی در وزارت خارجه آمریکا از دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور در ژنو هستند.

ژنو آخرین بار در تاریخ ششم و هفتم ماه دسامبر سال ۲۰۱۰ میلادی میزبان گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱ + ۵ بود.

توافق برای برگزاری این نشست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حاصل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز