خبرگزاری کار ایران

برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه اتفاق افتاد؛

تشکیل کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۰۲

شورای امنیت اجازه تشکیل کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی را همانطور که‌ بان کی مون در گزارش خود به شورا پیشنهاد داده بود، می‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل مجوز تشکیل کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه را صادر کرد.
به گزارش ایلنا از خبرگزاری فرانسه، «آغشین مهدی اف» رئیس دوره‌ای شورای امنیت طی نامه‌ای به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل تشکیل کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی را مجاز اعلام کرد.

تشکیل این کمیته را‌ بان پیشنهاد داده بود.
در این نامه که خبرگزاری فرانسه نسخه‌ای از آن را به دست آورد، آمده است که شورای امنیت اجازه تشکیل کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی را همانطور که‌ بان کی مون در گزارش خود به شورا پیشنهاد داده بود، می‌دهد.
دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت که دوشنبه هفته گذشته ارائه کرد، پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی را داده بود.
در این گزارش‌، بان پیشنهاد داده بود که این کمیته ۱۰۰ کار‌شناس داشته باشد و مقر آن نیز دمشق باشد، همچنین یک پایگاه پشتیبانی در قبرس برای آن در نظر گرفته شده است که توسط یک هماهنگ‌کننده غیرنظامی ویژه اداره شود.
در همین حال، برخی از منابع در سازمان ملل گفتند که‌ بان «زیگرید کاگ» معاون کنونی سازمان ملل در امور توسعه را به عنوان هماهنگ‌کننده غیرنظامی ویژه انتخاب کرد.
از طرف دیگر، این کمیته مشترک مکلف به از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه از زمان تشکیل آن تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز