خبرگزاری کار ایران

عبدالفتاح السیسی:

کودتا در قاموس ارتش مصر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۲۶

السیسی با تاکید بر این که ارتش بر موفقیت دولت اخوان‌المسلمین اصرار داشت، گفت که اقدام برای برکناری مرسی را مصلحت ملی و ضرورت‌های امنیت ملی به ارتش دیکته کرد.

«عبداالفتاح السیسی» فرمانده ارتش مصر و وزیر دفاع این کشور با رد اتهام کودتا علیه «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده این کشور گفت که کودتا در قاموس ارتش مصر نیست.
به گزارش ایلنا به نقل از مصری الیوم، السیسی در گفت‌و‌گو با روزنامه «المصری الیوم» تاکید کرد که ارتش بر موفقیت دولت اخوان‌المسلمین اصرار داشت زیرا موفقیت آن‌ها موفقیت مصر است.
فرمانده ارتش مصر افزود که اقدام برای برکناری مرسی را مصلحت ملی و ضرورت‌های امنیت ملی به ارتش دیکته کرد.
وی تصریح کرد که اگر وضعیت دوران مرسی حفظ می‌شد، مصر طی دو ماه گرفتار جنگ داخلی می‌شد و ارتش تحولات کشور را به شدت زیر نظر گرفته بود.
السیسی در ادامه گفت که بر اساس ارزیابی‌های ارتش اگر مصر به مرحله جنگ داخلی می‌رسید، ارتش نمی‌توانست در برابر آن بایستد یا از وقوع پیامدهای آن جلوگیری کند؛ به عبارتی دیگر کنترل و پایان دادن به جنگ داخلی خارج از توان ارتش بود.
وزیر دفاع مصر در عین حال تاکید کرد که کودتا قاموس در ارتش مصر نیست زیرا کودتا مساله بسیار خطرناکی است.

فرمانده ارتش مصر همچنین گفت که تاریخ جماعت اخوان‌المسلمین نشان می‌دهد که اختلاف و شکاف عمیقی میان این جماعت و ارتش وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز