خبرگزاری کار ایران

تظاهرات کردهای ترکیه علیه بسته اصلاحاتی اردوغان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۹۷

این اصلاحات شامل قانونی بودن تدریس زبان کردی در مدارس غیردولتی، مجاز بودن حجاب در اکثر ادارات دولتی برای بانوان و نیز تسهیل ورود نمایندگان اقلیت‌ها به پارلمان می شود.

ده‌ها هزار تن از کردهای ترکیه در استان «دیاربکر» در اعتراض به بسته اصلاحات دموکراتیک «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، این اصلاحات شامل قانونی بودن تدریس زبان کردی در مدارس غیردولتی، مجاز بودن حجاب در اکثر ادارات دولتی برای بانوان و نیز تسهیل ورود نمایندگان اقلیت‌ها به پارلمان می شد.

اما مخالفان از جمله «امینه آینه» نماینده حزب «صلح و دموکراسی کرد»، نه تنها این اصلاحات را ناچیز خواندند بلکه خواستار آزادی «عبدالله اوجالان» رهبر حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک‌) از زندان شدند.

به‌رغم مخالفت‌ها، «توفیق باروت» یکی از شهروندان ترکیه، اصلاحات اخیر را مثبت و آن را منتهی به تحقق حقوق و آزادی فردی دانست.

«بسته اصلاحات دموکراتیک» پس از ناآرامی‌ها و تظاهرات ماه‌های اخیر ارائه می‌شود.

در تظاهراتی که در ماه‌های اخیر در اکثر شهرهای بزرگ ترکیه برپا شد، معترضان اردوغان و دولت وی را اقتدارگرا خواندند.

منتقدان اردوغان می‌گویند که انگیزه وی از ارائه بسته اصلاحات، بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز