خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

غرب با دشمن خیالی می‌جنگد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۰۷

دمشق هیچ گونه نگرانی نسبت به پیش‌نویس غرب در مورد سلاح‌های شیمیایی سوریه ندارد زیرا چین و روسیه هیچ دلیل و بهانه‌ای برای دخالت نظامی علیه سوریه باقی نمی‌گذارند.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه با انتقاد شدید از غرب گفت که آمریکا، انگلیس و فرانسه با دشمن خیالی می‌جنگند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اسد در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «سی سی تی وی» چین، ارائه پیش‌نویس توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه را به شدت محکوم کرد.
رئیس‌جمهوری سوریه در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که دمشق هیچ گونه نگرانی نسبت به پیش‌نویس غرب در مورد سلاح‌های شیمیایی سوریه ندارد زیرا چین و روسیه هیچ دلیل و بهانه‌ای برای دخالت نظامی علیه سوریه باقی نمی‌گذارند.
وی افزود که سوریه از زمان استقلالش به همه معاهداتی که امضا کرده پایبند بوده است و به هر چیزی که بر سر آن توافق کرده است، احترام می‌گذارد.
اسد در ادامه گفت که آمریکا، انگلیس و فرانسه با ارائه پیش‌نویس در مورد سلاح‌های شیمیایی سوریه در شورای امنیت، تلاش می‌کنند خود را به گونه‌ای نشان دهند که در جنگ در سوریه علیه دشمن خیالی پیروز شده‌اند.
رئیس‌جمهوری سوریه در این گفت‌و‌گو همچنین تاکید کرد که گروه‌های مسلح مانع رسیدن بازرسان سلاح‌های شیمیایی به مکان‌هایی که سلاح‌های شیمیایی در سوریه تولید و انبار شده است، می‌شوند.
وی در ادامه تاکید کرد که دمشق به خوبی می‌داند که تروریست‌ها در سوریه از دستورات کشورهای دیگر اطاعت می‌کنند و این کشور‌ها تروریست‌ها را برای انجام اقدام‌هایی مامور می‌کنند که نشان دهد دولت سوریه مسئول عملی نشدن توافق بر سر تسلیحات شیمیایی است.
اسد در پاسخ به این پرسش که سوریه مقادیر زیادی از تسلیحات شیمیایی را در اختیار دارد، گفت که سوریه سلاح‌های شیمیایی را از ده‌ها سال پیش تولید می‌کرده است و طبیعی است که مقادیر زیادی از این نوع تسلیحات در کشور وجود داشته باشد.
رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه عنوان کرد که سوریه کشوری در حال جنگ است و بخشی از خاک آن از ۴۰ سال پیش در اشغال است اما با وجود این، ارتش سوریه برای جنگ با استفاده از سلاح‌های کلاسیک آموزش دیده است.
وی علاوه بر آن تاکید کرد که سلاح‌های شیمیایی سوریه در کنترل کامل ارتش و در مکان‌هایی امن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز