خبرگزاری کار ایران

حامد کرزی:

در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغاستان تردیدی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۹۸

هیچ زمانی نباید به برگزاری انتخابات شک کنیم؛ می‌دانم در بعضی ولایات ناامنی است اما باید باز هم صدای انتخابات را بلند‌تر کرده و برای برگزاری آن تلاش کنیم.

«حامد کرزی» رئیس جمهوری افغانستان در نشست «جوانان و مسایل ملی» تاکید کرد که با وجود ناامنی در افغانستان، انتخابات در این کشور برگزار خواهد شد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، حامد کرزی در این نشست که در تالار رادیو تلویزیون افغانستان برگزار شده بود، گفت: «هیچ زمانی نباید به برگزاری انتخابات شک کنیم. می‌دانم در بعضی ولایات ناامنی است اما باید باز هم صدای انتخابات را بلند‌تر کرده و برای برگزاری آن تلاش کنیم.»
تاکید رئیس جمهوری افغانستان بر برگزاری انتخابات در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی کمیسیون مستقل انتخابات نیز از تلاش گروه‌هایی برای برگزار نشدن یا تاخیر انتخابات خبر داده بود.
مقام‌های امنیتی این کشور نیز اعلام کرده‌اند که تامین امنیت نیمی از مراکز رای دهی در افغانستان دشوار است و این مراکز با تهدید امنیتی رو به رو هستند.
رئیس جمهوری افغانستان همچنین تاکید کرد که برگزاری انتخابات سراسری و بدون تقلب، برای وی یک موفقیت است و او برای برگزاری آن ‌‌نهایت تلاش خود را خواهد کرد زیرا برگزار نشدن انتخابات برای افغانستان بسیار خطرناک است.
وی افزود که نیروهای امنیتی نیز تلاش خواهند کرد که امنیت را در سراسر افغانستان تامین کنند.
حامد کرزی تاکید کرد که وی تا زمان اعلام فهرست نهایی نامزدان انتخابات، در این عرصه دخیل است و به سیاستمداران و رهبران احزاب مشورت داده و همکاری خواهد کرد، اما پس از آن کاملا بی‌طرف خواهد بود.
ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته آغاز شد.
رئیس جمهوری افغانستان در بخشی دیگر از سخنانش به موافقتنامه امنیتی افغانستان و آمریکا اشاره کرد و آن را یک مساله مهم و حیاتی برای افغانستان خواند.
وی افزود: «حکومت افغانستان این پیمان را با توجه ذره بینی و ثانیه وار زیر مطالعه و مذاکره دارد. آمریکایی‌ها می‌گویند با عجله امضا شود ما می‌گوییم درست شود.»
وی از تامین امنیت و صلح در افغانستان، تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، تقویت اقتصاد این کشور و حفظ حاکمیت ملی افغانستان به عنوان شرایط افغانستان در این موافقتنامه یاد کرد که باید توسط آمریکا تضمین شود.
وی بار دیگر به ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت که افغانستان این پایگاه‌ها را بدون امنیت در افغانستان قبول ندارد.
کرزی افزود که تاکید افغانستان روی این شرایط سبب تاخیر در امضای موافقتنامه امنیتی شده است.
موافقتنامه امنیتی افغانستان و آمریکا در واقع بخشی از پیمان استراتژیک میان افغانستان و آمریکا است که در سال ۲۰۱۱ بین دو کشور امضا شد و در کنگره آمریکا و شورای ملی افغانستان نیز تائید شد.
در زمان امضای این پیمان استراتژیک هر دو کشور توافق کردند که بخش مربوط به مسایل امنیتی این پیمان در یک سند جداگانه تا یک سال دیگر تنظیم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز