خبرگزاری کار ایران

وعده دولت قطر برای پرداخت منظم حقوق کارگران خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۶۵

«دولت قطر از تنظیم پرداخت حقوق کارگران مهاجر به ویژه کارگرانی که در کارگاه های ساختمانی ورزشگاه های جام جهانی فوتبال کار می کنند، خبرداد».

دولت قطر از تنظیم پرداخت حقوق کارگران مهاجر به ویژه کارگرانی که در کارگاه های ساختمانی ورزشگاه های جام جهانی فوتبال کار می کنند، خبرداد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا در این کشور که عضو شورای همکاری خلیج فارس میزبان جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ است؛
پرداخت نامنظم حقوق کارگران خارجی، انتقادات زیادی در میان اتحادیه های بین المللی و سازمان های دفاع از حقوق بشر به وجود آورده بود.

این خبر که چهارشنبه شب اعلام شد پیش از دیدار هیئتی از فیفا که برای هفته آینده پیش بینی شده است منتشر می شود. این هیئت قرار است درباره تاریخ های جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۲ با مقامات قطری گفتگو کند.

این مقررات مربوط به تنظیم پرداخت حقوق کارگران که به شکل قانون به تصویب «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور رسید به این کارگران امکان خواهد داد حقوق آنان دست کم یک بار در ماه پرداخت شود.

قانون جدید که تاریخ اجرای آن مشخص نشده است امکان پرداخت حقوق از مجاری بانکی را فراهم می کند و این مسئله شناسایی افراد متخلف را آسان تر خواهد کرد.

کارفرمایان از زمان اجرای این قانون شش ماه مهلت خواهند داشت آن را اجرا کنند در غیر این صورت به یک ماه زندان و جریمه ای بالغ بر ۶۰۰۰ ریال(۱۵۶۰ دلار) محکوم خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه، عفو بین الملل نوامبر از قطر به سبب اینکه به اندازه کافی برای بهبود شرایط کارگران مهاجر تلاش نمی کند انتقاد کرده بود. دیده بان حقوق بشر اوایل سال از فقدان پیشرفت در اصلاحات به نفع کارگران خبرداده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز