خبرگزاری کار ایران

آغاز اعتصاب کارگران فولاد آمریکا در اعتراض به نوع قراردادهای کار

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۷۹

«اتحادیه کارگران فولاد آمریکا بزرگ‌ترین اعتضاب خود را از سال ۱۹۸۰ در ۹ سایت آغاز کرد / این اتحادیه بعد از آنکه نتوانسته به توافقی درباره قراردادهای کارگران دست یابد، این اعتضاب را آغاز کرده است».

اتحادیه کارگران فولاد آمریکا پس از آنکه نتوانست در جلسات مذاکره با کارفرمایان در مورد شیوه انعقاد قراردادهای کار کارگران این حرفه به توافق برسد اعلام اعتصاب کرد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، اتحادیه کارگران فولاد آمریکا که از کارگران بیش از ۲۰۰ پالایشگاه نفتی، ترمینال‌ها، خطول لوله و کارگاه‌های شیمایی نمایندگی می‌کند، بزرگ‌ترین اعتضاب خود را از سال ۱۹۸۰ در ۹ سایت آغاز کرد.

به گزارش بلومبرگ، اتحادیه کارگران فولاد آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از آنکه نتوانسته به توافقی درباره قراردادهای کارگران دست یابد، این اعتضاب را آغاز کرده است و آن را «از سر ناچاری» توصیف کرده است.

از روز ۲۱ ژانویه این اتحادیه ۵ قرارداد پیشنهادی که از سوی شرکت نفتی رویال داچ شل به نمایندگی از شرکت‌های نفتی دیگر از جمله اکسون موبیل ارائه شده بود را رد کرده است.

اتحادیه کارگران فولاد آمریکا از سال ۱۹۸۰ هیچ گونه درخواستی برای اعتصاب سراسری نداشته است. گفته می‌شود در صورتی که کارگران آمریکایی دست به این اعتصاب بزنند، در حدود ۶۴ درصد از تولید سوخت در آمریکا متوقف خواهد شد.

نمایندگان شرکت شل و اتحادیه کارگران فولاد مذاکرات خود را برای دست یافتن به توافقی آغاز کرده‌اند تا مانع از بزرگ‌ترین کاهش تولید سوخت در این کشور از سال ۲۰۰۸ شوند.

مهم‌ترین خواسته اتحادیه کارگران فولاد آمریکا، افزایش ملموس حقوق، قوانین و مقررات قوی‌تر برای جلوگیری از خستگی کارگران و همچنین افزایش زمان قراردادهای کار با اعضای این اتحادیه است.

براساس این گزارش ۹ پالایشگاهی که کارگران در آن‌ها دست به اعتصاب زده‌اند در روز یک میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه بنزین معادل ۱۰ درصد از ظرفیت تولید سوخت مورد نیاز آمریکا را تولید می‌کنند.

از آنجایی که تاکنون هیچ زمانی برای پایان دادن به این اعتصاب اعلام نشده این احتمال وجود دارد که افزایشی اندک در نرخ بنزین و گازوئیل آمریکا به وجود بیاید.

کارگران پالایشگاه‌های «تسورو» در مارتینز، «کارسون» در کالیفرنیا و «ماراتن پترولیوم» در کانکتیکات از جمله چالایشگاه‌هایی هستند که دست به اعتصاب زده‌اند. این احتمال وجود دارد که در صورت نرسیدن نمایندگان شرکت‌های نفتی و نمایندگان اتحادیه کارگران فولاد، کارگران دیگر پالایشگاه‌های آمریکا نیز بتدریج به این اعتصاب بپیوندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز