خبرگزاری کار ایران

اخراج بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نیروی کار I. B. M / رکورد اخراج شکست

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۴۲

«اخراج این تعداد نیروی کار برابر ۲۶ درصد از کل نیروهای شاغل در این کمپانی است که تا آخر ماه آینده می‌بایست از این شرکت خارج شوند. / کار‌شناسان قراردادهای مشترکی که بین این شرکت و شرکت اپل که در ماه ژوئن سال گذشته منعقد شد را در این تعدیل نیرو بی‌تاثیر نمی‌دانند.»

شرکت فناوری اطلاعات I. B. M آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد تعداد ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از نیروی کار خود را اخراج کند.

به گزارش ایلنا به نقل از مجله اقتصادی فوربس، این شرکت قصد دارد بعد از ۳ سال کاهش در آمد تعدیل نیروی گسترده‌ای انجام دهد.

آی بی‌ ام این پروژه اخراج نیروی کار را «پروژه کروم» نامگذاری کرده است. اخراج این تعداد نیروی کار برابر ۲۶ درصد از کل نیروهای شاغل در این کمپانی است که تا آخر ماه آینده می‌بایست از این شرکت خارج شوند.

در حالیکه مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که علت این اخراج به خاطر زیان دهی مداوم این شرکت در ۳ سال اخیر است اما بعضی از کار‌شناسان قراردادهای مشترکی که بین این شرکت و شرکت اپل که در ماه ژوئن سال گذشته منعقد شد را در این تعدیل نیرو بی‌تاثیر نمی‌دانند.

شرکت آی بی‌ام و اپل ۱۰ قرار داد مشارکت در قالب عرضه موبایل آی بی‌ ام امضا کرده‌اند. این درحالیست که کار‌شناسان بازار و مسائل اجتماعی از اخراج به این گستردگی نیرو‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند و نگران عواقب این اخراج بر روی اقتصاد خرد و روابط اجتماعی هستند.

شرکت آی بی‌ ام در حالی رکورد اخراج کارگران را ثبت می‌کند که رکورد قبلی نیز در دستان خودش بود است این شرکت در سال ۱۹۹۳ نیز تعداد ۶۸ هزار نفر از کارگران خود را اخراج کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز