خبرگزاری کار ایران

در واکنش به تاخیر در پرداخت حقوق:

کارگران گورستان‌های سیرالئون اعتصاب کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۳۷

کارگران گورستان‌های فری تاون، پایتخت سیرالئون که مامور امحای اجساد قربانیان بیماری ابولا در این کشورهستند در اعتراض به دیرکرد پرداخت حقوق و مزایا، دست از کار کشیده وتحصن کرده اند.

کارگران گورستان‌های فری تاون، پایتخت سیرالئون که مامور امحای اجساد قربانیان بیماری ابولا هستند در اعتراض به دیرکرد پرداخت حقوق و مزایا، دست از کار کشیدند.

به گزارش دریافتی ایلنا، کارگران گورستان‌های فری تاون، پایتخت سیرالئون که مامور امحای اجساد قربانیان بیماری ابولا در این کشورهستند در اعتراض به دیرکرد پرداخت حقوق و مزایا، دست از کار کشیده وتحصن کرده اند.

به گفته یکی از کارگران روز مزد متحصن که در هفته حدود یکصد دلار درآمد دارد، چون این یک کار موقتی است. اگرشیوع بیماری متوقف شود، دیگر در آمد نداریم. اجازه بدهید حقوقمان را همین الآن بگیریم. به خاطر این کار بدنام شده‌ایم. به پولش احتیاج داریم.

طبق ادعای این کارگر، به دلیل باقی ماندن ویروس در اجساد، تنها افراد دوره دیده و مجهز به لباس‌های مخصوص و مواد ضد عفونی کننده می‌توانند در عملیات دفن قربانیان این بیماری شرکت کنند.

همچنین یکی دیگر از کارگران اعتصابی در خصوص پرداخت معوقات حقوقی شان می‌گوید: وزارت بهداشت سیرالئون، قول داده که حقوق معوق یک هفته گذشته کارگران سریعا پرداخت شود.

تا کنون دستکم ۱۲۱ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار در سیرالئون جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از قربانیان ابتلا به ویروس ابولا در سیرالئون، کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی این کشور هستند.

در این رابطه مسئول برنامه اضطراری بهداشت سیرالئون می‌گوید: «از ماه مه تاکنون بیش از ۶۰ نفر از کارکنان بخش بهداشت بر اثر آلودگی به این بیماری جان باخته‌اند. این مساله بسیار ناامید کننده است. برای کاهش بیماران، باید بسیار کوشید. اما صادقانه بگویم، شمار مبتلایان کماکان در حال افزایش است.»

تا کنون ۳۴۳۹ نفر بر اثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست داده‌اند و هفت هزار و چهارصد و نود و دو نفر مورد آلودگی به این ویروس هم شناسایی شده است. اکثر قربانیان، ساکن کشورهای لیبریا، سیرالئون، نیجریه و سنگال بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز