خبرگزاری کار ایران

پنجمین روز از هفته هنر انقلاب با برگزاری جشنواره فیلم دانش‌آموزی دفاع مقدس آغاز شد

دهمین جشنواره فیلم دانش‌آموزی دفاع مقدس به همت حوزه هنری استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و بیش از بیست نفر از کارگردانان و بازیگران فیلم دفاع مقدس، صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری 9دی بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، این جشنواره  که به مدت دو روز در بوشهر برگزار می‌شود  در اولین روز خود شاهد حضور بیش از پانصد دانش‌آموز بوشهری و جمع زیادی از هنرمندان دفاع مقدس از سراسر کشور بود.

آیت‌الله صفائی‌ بوشهری در آغاز این مراسم ضمن گرامیداشت جان برکفان هشت سال دفاع مقدس از برگزارکنندگان این جشنواره قدردانی کرده و گفت: در استان بوشهر چهار حادثه بزرگ در تاریخ اتفاق افتاد و انگلیسی‌ها چهار بار از طریق دریا به این خطه از جنوب کشور حمله و پدران و مردان این سرزمین را اسیر و زنان را آواره کوه‌ها کردند. اما هر چهار بار علمایی همچون علامه بلادی و سرداران بزرگی همچون رئیسعلی دلواری با کمک مردم توانستند استعمار پیر انگلیس را شکست دهند و نگذاشتند خاک این مرز و بوم به دست آنها بیفتد.

صفایی‌بوشهری افزود: برگزاری این جشنواره به این علت است که ما تاریخ خود را به یاد بیاوریم و به تمامی کشورهای استعمارگر بفهمانیم که مردم ایران به‌ویژه نوجوانانی مثل شما در کنار بزرگان از کشورمان همچون کودکان و فرزندان زمان رئیسعلی دلواری آماده دفاع از سرزمین خود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان گفت: ایران اسلامی همیشه سربلند و سرافراز است و ما به همگان خواهیم گفت که تا جان در بدن داریم از حریم اسلام، ولایت و ایران دفاع خواهیم کرد.

 در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سعید سیاح‌طاهری، بنیان‌گذار جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس با اهدا لوح و پخش کلیپ 5دقیقه‌ای از این شهید والامقام که به‌دست داعش به شهادت رسید از خانواده وی تجلیل شد.

لازم به یادآوری است، پخش انیمیشنی با موضوع مبارزات رئیسعلی دلواری در برابر انگلیس و فیلم 30دقیقه‌ای «تخم‌مرغ جنگی» به کارگردانی سیدرضا صافی، پایان‌بخش اولین روز از دهمین جشنواره فیلم دانش‌آموزی دفاع مقدس بود.

کد خبر : ۳۶۰۹۴۷