خبرگزاری کار ایران

در سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی انجام شد؛

شرکت هنرمندان در نماز جمعه برازجان

در سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و دومین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی جمعی از هنرمندان در آئین عبادی-سیاسی نماز جمعه شهرستان برازجان شرکت کردند.

به گزارش ایلنا از بوشهر، پیش از خطبه‌های نماز جمعه، رئیس حوزه هنری استان بوشهر در خصوص اهداف حوزه هنری گفت: حوزه هنری فعالیت گسترده خود را از سال 1375 در رشته‌های مختلف آغاز کرد. یکی از اهداف حوزه هنری استان بوشهر، کشف و پرورش استعدادهای جوان است تا بتواند در عرصه هنرهای دینی تولیدات خوبی را ارائه دهد.

سیدزاده افزود: حوزه هنری استان بوشهر در حوزه ادبیات دفاع مقدس تاکنون کتاب‌های زیادی را تالیف کرده است و تعدادی از این کتاب‌ها هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین در عرصه کتاب‌های انقلاب اسلامی، شعر و... تالیفات زیادی داریم که برخی از آنها در دست اقدام و برخی در بازار کتاب عرضه شده‌اند. برخی از این کتاب‌ها به چاپ سوم هم رسیده‌اند.

وی درباره تولیدات سینمائی حوزه هنری نیز گفت: شاید بتوان گقت که استان بوشهر تنها استانی است که توانسته در عرصه فیلمسازی، فیلم‌های ارزشمندی را تولید کند و امیدواریم که در آینده شاهد اکران و تولیدات سینمائی بیشتری باشیم.

سیدزاده انتشار آلبوم موسیقی آئینی استان بوشهر را از دیگر تولیدات حوزه هنرینام برده و از استقبال مخاطبان از این آلبوم خبر داد.

وی همچنین حوزه هنری بوشهر را یکی از پایگاه‌های مهم تئاتر آئینی کشور خوانده و افزود: استان بوشهر پرچمدار تئاتر آئینی بوده و امیدواریم در آینده شاهد تولید آثار فاخری برای ارائه در این عرصه باشیم.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر درباره تالیف دانشنامه بوشهر نیز گفت: این اثر در 110 جلد طراحی و در حال حاضر حدود 60 جلد از این مجموعه چاپ و منتشر شده است و 10 جلد دیگر نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمائی خواهد شد. امیدوار هستیم که در پایان سال جاری بتوانیم چاپ این اثر را به 80 جلد برسانیم. این دانشنامه در سطح استانی گردآوری و تالیف شده که دو جلد آن مربوط به برازجان و دو جلد آن مربوط به تاریخ شبانکاره است. یکی از آثاری که موفق شد در سطح کشور به‌عنوان مرجع تاریخی استان شناخته شود، گزارش‌های ژنرال سرژیک بوده که  حاوی اسناد مهمی از مبارزات مردم استان بوشهر بر علیه استعمار است.

کد خبر : ۳۵۹۷۲۷