خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال ۹۵

دهکده گردشگری ساحلی در منطقه دل‌آرام ساخته می‌شود

معاون رئیس‌جمهور گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم گردشگری است که دومین دهکده گردشگری دریایی در منطقه دل‌آرام ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در بازدید از سواحل استان بوشهر با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار مهمی در حوزه گردشگری دارد اظهار داشت: همجواری استان بوشهر با خلیج‌فارس فرصت‌های بسیار مهمی برای توسعه طرح‌های گردشگری در این استان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه نخستین دهکده گردشگری ساحلی در بوشهر تکمیل شده است، تصریح کرد: این دهکده گردشگری در کنار آب‌های خلیج‌فارس طراحی و اجرا شده است که بعدازظهر امروز از این طرح گردشگری بهره‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ایجاد دومین دهکده گردشگری ساحلی در بوشهر خبر داد و گفت: در 7 استان کشور دهکده‌های گردشگری طراحی شده است که دومین دهکده گردشگری ساحلی در منطقه دل‌آرام نیمه نخست سال 95 اجرایی می‌‌شود.

سلطانی‌فر از بازسازی خانه‌های تاریخی در استان‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: بازسازی و مرمت خانه‌های تاریخی در شهرهای مختلف کشور با مشارکت شهرداری‌ها انجام می‌شود به گونه‌ای که هم‌اکنون 28 خانه تاریخی در شیراز، 7 خانه تاریخی در کرمان و در مابقی شهرها نیز با مشارکت شهرداری‌ این عمارت‌ها بازسازی شده است.

وی با تأکید بر انعقاد تفاهم‌نامه میراث‌فرهنگی با شهرداری‌ها بیان کرد: با این تفاهم‌نامه‌ها می‌توان در مرمت عمارت‌های تاریخی تسریع شود.

کد خبر : ۳۵۶۲۲۱